Ferrari 458 Speciale (2014): překvapivě odhaleno

Z Monte Carla je nakonec verze Speciale. Seznamte se s nejrychlejší 458, která je schopna pokořit stovku za pouhé tři sekundy.

Obecně se mělo za to, že dále vyladěné Ferrari 458 Italia a zároveň nástupce modelu 430 Scuderia dostane nové označení Monte Carlo, respektive přídomek v podobě dvou písmen LM jako odkaz na nejznámější vytrvalostní čtyřiadvacítku, ve finále je však vše jinak. Vybroušená Italia nakonec ponese jméno 458 Speciale.

O odhalení novinky chystané pro frankfurtský autosalon se tentokrát postaral britský magazín Top Gear a přestože jsme o autenticitě obrázků trochu pochybovali, zdá se, že jde o záběry skutečného vozu. Co o něm víme?

Verze Speciale zhubla ve srovnání s výchozím modelem o 90 kilogramů a to znamená, že suchá hmotnost novinky činí pouze 1290 kg. Změny v konstrukci motoru zahrnující třeba použití nových materiálů při výrobě klikové hřídele navíc zvýšily výkon 4,5litrového vidlicového osmiválce z 570 na 605 koní při 9000 ot./min.

Tato kombinace se postarala o zlepšení času akcelerace z 0 na 100 km/h o celé čtyři desetiny vteřiny, takže 458 Speciale bude schopna vypálit z místa na stovku za 3,0 sekundy. Dvojnásobek, tedy 200 km/h, zabere jen 9,1 s a domácí okruh Fiorano vůz zvládne o 1,5 s rychleji než standardní Italia.V případě tohoto Ferrari však nebyla důležitá pouze rychlost přímce, ale také schopnost udržet si vysoké tempo v zatáčkách a kdekoli jinde. Důraz byl přitom kladen na systémy aktivní aerodynamiky. Pokud můžeme věřit předběžným informacím, tento vůz je aerodynamicky nejefektivnějším, dosud vyrobeným silničním Ferrari.

Kupříkladu v přední části auta najdete pohyblivé klapky aktivující se v rychlostech nad 170 km/h, které se postarají o zvýšení přítlaku, najdete tu také boční křidélka před zadními podběhy, zcela nový difuzor, výraznější zadní spoiler a celkové řešení obtékání karoserie vzduchem je řešeno podobně jako u LaFerrari. Pak asi nepřekvapuje, že vůz je schopen v zatáčkách generovat přetížení 1,33 g, což je (jak tvrdí automobilka) rekordní hodnotou mezi jejími produkčními vozy.

Tohle ale není všechno. Ferrari chce zřejmě dopřát řidičům více akce a možnosti jezdit driftem, takže byste zde našli systém nazvaný Side Slip Angle Control. 458 Speciale nakrmí elektronickou řídicí jednotku dalším množstvím dat, přičemž SSAC (nebo SSC) dokáže konstantně monitoroval úhel vybočení zádě, porovnává jej s odhadovanou cílovou hodnotou a pak si hraje se sílou distribuovanou na kola zadní nápravy prostřednictvím elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu tak, aby se auto na limitu chovalo o něco poslušněji.

Nové Ferrari 458 Speciale je postavené na nových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 navržených speciálně pro tento vůz a výrobce slibuje kromě spousty trakce také lepší odolnost a životnost i při zvýšené zátěži a navíc i lepší výkony na mokré silnici.

Jistá vylepšení doznala také sedmistupňová dvouspojková převodovka, v podbězích se objevily modifikované magneto-reologické tlumiče, aby vůz byl schopen použití nejen na závodní dráze.

Co se týče kabiny, zjevné je použití dalších karbonových panelů, auto dostalo jiné sedačky a nepochybně i spoustu dalších detailů. Na jejich popis a další podrobnosti si však počkáme do zveřejnění další série fotek.

Miro Mihálik, zdroj: Top Gear

20.8.2013 1:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist