Ferrari 458 Monte Carlo zachyceno při testování

Toto jsou první záběry super-Italie s výkonem zvýšeným z 570 na 600 koní a radikální dietou snižující hmotnost na hranici 1,3 tuny.

V kuloárech stoupenců italské značky Ferrari se už několik měsíců mluví o nástupci modelu 430 Scuderia, tedy lehčím a výkonnějším provedení standardního kupé 458 Italia. Pokud jsou informace o novince pravdivé, vůz – pravděpodobně pojmenovaný 458 Monte Carlo – mají nejlepší zákazníci již možnost objednat, přestože se o podrobnostech auta zatím mnoho neví.

Chybějící exaktní informace jako obvykle nahrazují spekulace, za které se zaručit nelze, zopakovat je ale můžeme. Monte Carlo předně absolvovalo dietetickou kúru – odhaduje se, že osmdesáti až stokilogramový úbytek na váze by mohl být reálný, zajištěný ještě rozsáhlejším použitím karbonu a odstraněním některých nepotřebných prvků komfortní výbavy. Výsledkem má být suchá hmotnost pod 1320 kg.

Proslýchá se také cosi o převrtání atmosférického vidlicového osmiválce a zvětšení jeho objemu ze 4,5 na 4,7 litru (to už by pak vůz měl logicky nést označení 478), v tomto si ale zdroje protiřečí. V čem naopak drží společnou basu, jsou zprávy o navýšení výkonu motoru z 570 koní při 9000 ot./min. na rovných 600 koní při 9300 otáčkách, ani tato čísla ale Ferrari pochopitelně nekomentovalo.Zrychleno má být rovněž řazení převodovky, dosud ale nevíme, jestli především vylepšením softwaru stávající dvouspojkové převodovky anebo kompletní výměnou hardwaru za závodní poloautomatickou sekvenci, která by se v běžném provozu a zácpách asi trápila, na okruzích by ale nepochybně pár setin nepochybně nastřádala.

Premiéra Ferrari 458 Monte Carlo je naplánovaná na zářiový frankfurtský autosalon, jeho první špionážní snímky (údajně pořízené poblíž maranellské centrály) vám však můžeme ukázat už nyní. V případě, že jsme pátrali správně, objevili se nejdříve na stránce majitelů a příznivců luxusních Toyot s názvem Club Lexus a přestože maskování účelně kryje to podstatné, zároveň ukazuje, co bude nového.

Jak patrně uznáte, Monte Carlo dostane nové nárazníky, dvě větší koncovky výfukového systému místo tří menších a nová jsou též pětipaprsková kola. Dvojice záběrů dále naznačuje jinou přední kapotu s odvětráváním, nasávací otvory umístěné z vnější části vedle hlavních světel a více než pravděpodobná je též snížená světlá výška, nějaký ten barevný pruh na bocích karoserie či nasávání a odvětrávání pro brzdový systém zadních kol.

Výše uvedené dohady na reálná fakta dříve než na podzim asi nezměníme, pokud ale váháte jen kvůli tomu, dost možná už bude pozdě. Ferrari nemá ve zvyku stavět speciální verze v neomezených sériích a je proto více než možné, že frankfurtská premiéra bude pro Monce Carlo zároveň derniérou.

Miro Mihálik, zdroj: ClubLexus

26.7.2013 2:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist