Faceliftovaný Mercedes třídy S vstoupil na náš trh a prošel novinářskou premiérou

Vlajková loď německé prémiové značky je zhruba v polovině svého životního cyklu, což znamená, že došlo na modernizaci. Na první pohled není znát, že vcelku zásadní.

Už to tak bývá, že zhruba v polovině jednoho prodejního cyklu daného modelu probíhá tzv. facelift. Jsou značky, které u svých modelů procesem faceliftu zasadí svému produktu nemilosrdnou ránu, což ovšem není případ Mercedesu.

Ten svou vlajkovou loď vycizeloval téměř k dokonalosti, byť pár (doslova) připomínek tady máme. Každopádně zvenku na první pohled možná novinku od předchozí verze nepoznáte, pokud nebudete vědět, že jsou tady nové přední lampy se strukturou pochodně s třemi paprsky, dílčí úpravy karoserie nebo třeba nová mrříž chladiče s dvojitými lamelami.

Větší, mnohem větší posun proběhl pod kapotou auta. Byla značným způsobem přepracovaná škála pohonných jednotek. Tak třeba zmizel z nabídky čtyřválec, což je jistě v pořádku, protože ten, naším pohledem určitě, do luxusní prémiové limuzíny nepatří. Byl nahrazen ale také vidlicový šestiválec 350d, byla zrušena „klasika“ řady – v propadlišti dějin zmizelo kultovní označení S500, což je první naše výtka. Pomyslná, protože předchozí osmiválec S500 byl nahrazen osmiválcem postaveným na podstatě čtyřlitru z AMG-GT, proti kterému nelze mít námitek.

BMW 740d xDrive (2016)

Velký test | vydáno 14. 9. 2016

U dieselu pak došlo také k důležité změně, namísto S350d, což byl vidlicový šestiválec, tady máme novinku S400d, zbrusu nový šestiválec řadový. Označení 350d ale nezmizelo, patří teď novému motoru ve slabší verzi, S350d teď nabízí 286 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu, přičemž S400d je s výkonem 340 koní a točivým momentem 700 Nm nejsilnějším turbodieselem značky. Na vrcholu řady stále trůní S65 AMG s dvanáctiválcem pod kapotou, tam změny neproběhly, u S63 AMG ano, opět ve vztahu k jednotce z AMG-GT.

Na poli technologie z kategorie bezpečnosti je toho také velmi mnoho nového, počínaje autonomními asistenty, až třeba možností „ladit“ si náladu v autě kombinováním různé hudby, osvětlení, masážemi a vůněmi, konče. To, že část elektrické sítě spoléhá na napětí 48V, díky čemuž se u benzínového motoru objevilo elektrické turbodmychadlo, zaujme možná techničtěji zaměřené uživatele, naopak speciální „harmonizované“ sady výbavy zdarma v konfrontaci s placenou nabídkou na jiných trzích zase osloví ekonomicky (pokud to tak lze u třídy S napsat) orientované řidiče.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Druhou „výtkou“ je pak přesunutí ovládání tempomatu z fenomenální páčky pod volantem na volant samotný. Volant je zbrusu nový, jde o opravdu o podstatnou změnu v porovnání s předchůdcem, je zde více ovládacích prvků, včetně zmiňovaného tempomatu. Výtka ale není opodstatněná, ještě nevíme, jak bude nové ovládání fungovat a jde zatím o subjektivní stesk než objektivní hodnocení, logika ale napovídá, že ve chvíli, kdy se z tempomatu stává vlastně jakýsi pilot vyžadující sofistikovanější práci řidiče, jednoduchá, funkční a roky parádně fungující páčka už prostě nestačí.

Jedna zmínka za všechny – tempomat Mercedesu opět umí víc než ostatní, třeba zastavování a opětovné rozjíždění se v koloně bez zásahu řidiče, s až 30sekundovu pauzou mezi zastavením a rozjezdem.

Závěr pak patří informaci, že zájemci mohou objednávat novou třídu S v mnoha výbavách, s nekonečnými možnostmi konfigurací, přičemž základním stavebním kamenem je středně dlouhá verze L a základní dělení na tři výbavové verze. A že cena nového Mercedesu třídy S začíná na 1.934.000 Kč bez DPH.

2.8.2017 6:17| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist