Equus Bass 770: klasický Mustang je zpátky, s technikou ZR1 a 650 koňmi

(+ video) Původní Mustang je jedna z nejoblíbenějších automobilových klasik, bylo proto asi jen otázkou času, kdy se vynoří něco jako Caterham/Lotus na téma Ford Pony.

Videosnímek propagující Equus Bass 770 může na první pohled vypadat jako další konfrontační kampaň korejské automobilky Hyundai s domácími, tentokrát americkými výrobci. O co v něm jde? Policista zastaví černý sportovní vůz, který je sice nápadně podobný původnímu Mustangu fastback ze šedesátých let, nese však jméno tamní osmiválcové limuzíny Hyundai a navíc komolí tradiční označení Boss.

Aby toho nebylo málo, policista z jakéhosi neznámého důvodu nasadí řidiči želízka a sličnou spolujezdkyni eskortuje na letiště, možná ve snaze deportovat ji kamsi za moře. Státní orgán je však při nastupování do letadla přelstěn a zachráněná ujíždí „vstříc Spojeným státům“. Mít ještě asijské rysy, asi bychom za tím vážně hledali symboliku boje Hyundai vs. USA, vysvětlení je však poněkud prozaičtější.

Equus Bass 770 není žádný nežádoucí korejský disident, ale produkt postavený podle pravidel známých třeba u dalšího podobně koncipovaného vozu Singer 911. Jinak řečeno, několik lidí z americké společnosti Equus Automotive pochytil takový sentimentální splín při vzpomínce na starý Ford Mustang, že se rozhodli stavět jeho repliku.

Na rozdíl od zmiňovaného Singeru však technika nepochází z originálních aut, ale je naopak navýsost aktuální. Pod hliníkovými plechy kombinovanými s karbonem (pochopitelně záměrně tvarovanými tak, aby co možná nejvěrněji napodobovaly Mustang) se ukrývá aluminiový rám, především ale kompresorová jednotka LS9 o objemu 6,2 litru z posledního Chevroletu Corvette ZR1 produkující v tomto případě 649 koní při 6500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 819 newtonmetrů při 3800 ot./min.

Vůz s hmotností 1650 kg je schopen pomocí šestistupňové manuální převodovky akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,4 sekundy a jezdit nejvyšší rychlostí přes 320 kilometrů v hodině. Aby bylo možné vůz s rozměry 4927 x 1934 x 1390 mm řídit za všech možných podmínek co možná nejjednodušeji, ze ZR1 podědil také magnetoreologické tlumiče, trakční kontrolu či variabilní převod řízení. Především ale nafasoval pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 255/40 ZR19 vpředu a 285/40 ZR19 vzadu a ventilované, karbon-keramické brzdy Brembo se šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny a ABS.

Pro tento vůz bude v zájmu jeho „originality“ sedět na upravené přídi přepracované logo Mustangu a nápovědou pomáhající odlišit Bass 770 od originálu budou též LED světla či jiné nárazníky. Podobně jako u zachovalých původních aut, ani cenovka od Equus Automotive nebude zrovna nejnižší. Startovní hranice je 250 tisíc dolarů, ačkoli je nutno dodat, že bez dalších příplatků je ve výbavě kožené čalounění, přehrávač CD a DVD, monitorování tlaku v pneu, tempomat, aibagy či klimatizace. Máte-li zájem o plně vybavené auto a osobního designéra připraveného personalizovat, budete muset složit na dřevo další padesát tisíc dolarů.

zdroj: Carscoops

26.9.2013 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist