Downsizing Porsche: přeplňované čtyřválce 1.6 až 2.5 s výkony od 210 do 360 koní

Návrat čtyřválců Porsche se podle zákulisních informací neomezí pouze na dvoulitrové turbo, inženýři automobilky prý pracují hned na trojici nových malých motorů.

Že Porsche pracuje kvůli pokutování emisí oxidu uhličitého na menších čtyřválcových motorech, je známé již poměrně dlouho, zveřejněné technické detaily nově vyvíjených pohonných jednotek však byly až dosud jen velmi málo konkrétní. Kolegové z britského magazínu Car tvrdí, že jejich zdroje blízké automobilce toto tajemství poprvé odhalují a jako důkaz přikládají přesná (i když musíme upozornit, že pořád oficiálně nepotvrzená) čísla.

Podle informátorů vzniká v laboratořích Porsche nikoli jeden, ale hned tři downsizingové ploché čtyřválce diferencované podle objemu. Všechny dostanou přímé vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem a nejmenší z nich bude mít objem pouze 1,6 litru a výkon 210 koní.

Otazníky jsou především kolem něj, protože původně měl být tento motor montován do vozu menšího než Boxster (stavěného pod kódovým označením 551) a sesterských modelů Audi a Volkswagen, jejich osud je ale momentálně nejistý.

Větší dvoulitr má být naladěný na 286 koní a maximální točivý moment 400 newtonmetrů, zatímco špičková varianta o objemu 2,5 litru nabídne 360 koní a nejvyšší točivý moment až 470 newtonmetrů. Jako první dostanou tyto pohonné jednotky Boxster a Cayman, později ale najdou cestu také pod kapotu SUV Macan a britští kolegové dokonce zmiňují i Cayenne.

Agregáty budou kombinovány buď se šestistupňovým manuálem, alternativně pak sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK, na hodnoty dynamiky či udávané spotřeby však budeme muset ještě chvíli počkat. Jak dlouho? Neoficiálně pravděpodobně do roku 2015, nepochybujeme ale o tom, že spousta příznivců značky by byla raději, kdyby se návrat malých turbomotorů odložil na neurčito.

zdroj: Carmagazine.co.uk

2.6.2014 3:58| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist