Donto Motors P1: Nájezdník z Argentiny

Monopol na hračky pro velké kluky už dávno nemají Britové z Caterhamu, Lotusu a Arielu. Po rakouském KTM se do hry míchají také Argentinci.

O argentinské společnosti Donto Motors jste možná neslyšeli. Nejste sami. Ale pokud vše půjde podle plánu, brzy o ní budete slýchat pravidelně. Na okruhy celého světa vyrazí Donto P1. Projekt lehkého sportovního vozu je ve fázi testování prototypů, ohledně konkrétního data uvedení jsou však tvůrci zdrženliví. Cenu předběžně stanovili na 55 tisíc dolarů, v přepočtu necelý milion korun.

Šéfkonstruktérem projektu je Hector „Tito“ Perez, jehož životopis obsahuje na čtyři stovky závodních speciálů. Jeho úkolem nebylo nic menšího než postavit stroj vhodný pro trhy v Evropě a Severní Americe, který navíc dostane homologaci pro závody pořádané FIA. Malé auto má sice původ v Jižní Americe, ale jeho ambice míří jinam. Prodávat by se mělo po celém světě.

Zadní kola prototypů pohání přeplňovaný čtyřválec od Audi. Nejde o dvoulitr jako v případě KTM X-Bow, nýbrž motor 1.8 TSI. U Donto Motors používají variantu naladěnou na 180 koňských sil. Jejich auto přitom váží pouhých 700 kilogramů, čas potřebný k dosažení stovky proto hledejte v okolí čtyř sekund. Údaje o pohonném ústrojí jsou předběžné, může ještě dojít ke změnám.

P1 je těžší než Ariel Atom i Caterham Seven, ale to by nemuselo hrát velkou roli. Lotus 2-Eleven dokázal oběma lehčím a silnějším strojům ukázat záda hned v několika srovnávacích testech. Ve váhové kategorii do jedné tuny jde více než kde jinde o nastavení podvozku. Donto navíc mluví především o KTM X-Bow a rakouský speciál je o 90 kilogramů těžší, i když tuto nevýhodu kompenzuje šedesátkou koní navíc.

Je tu ještě jeden důvod, proč byste P1 mohli chtít víc než ostatní auta ve třídě. Donto Motors jako jediný výrobce v této kategorii při koncipování svého stroje myslel na pohodlí pasažérů. P1 má plnohodnotnou střechu. Připomeňme, že z explicitně jmenovaných konkurentů nabízí podobný komfort pouze Caterham, jehož látková parodie na střechu navíc nevypadá příliš důvěryhodně. Tolik tedy teorie. Jak to dopadne v praxi? Jsme stejně zvědaví jako vy.

8.10.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist