Caterham Seven Superlight Twenty (2015): je připomínkou dvou dekád výroby Superlightu
autoweb.cz > KTM > KTM X-Bow > Donkervoort D8 GTO-RS (2016): s pětiválcem 2.5 TFSI opět adept na rekordy na Nürburgringu
Donkervoort D8 GTO-RS (2016): s pětiválcem 2.5 TFSI opět adept na rekordy na Nürburgringu
Pokud se trochu orientujete mezi výrobci replik legendárního Lotusu 7, patrně vám nemusíme značku Donkervoort nějak zvlášť představovat. Její stroje s poněkud modernějším vzezřením patří mezi to nejrychlejší nejen mezi svými, ale vůbec co se na veřejných silnicích pohybuje.
Jinak tomu nebude ani u nejnovějšího přírůstku s označením GTO-RS, který se právě objevil v prodeji. Automobilka nemá v plánu vyrobit jich více než 40, přesto bylo už 21 z nich prodáno navzdory ne zrovna nejnižší cenovce 151 173 eur, což při současném kurzu činí něco málo přes 4 miliony korun.
V ceně máte kromě zaručené exkluzivity také geny jeho předchůdce, který dokázal v roce 2005 projet Severní smyčku Nürburgringu za neuvěřitelných 7 minut a necelých 15 sekund, přičemž se předpokládá, že RS bude ještě rychlejší.
Pod jeho dlouhou přední kapotou je nadále podélně uloženy řadový pětiválec 2.5 TFSI od Audi, který Donkervoort nabízí s výkonem 340 anebo 380 koňských sil. Protože z něj už vydolovali i 400 koní a GTO-RS má být s pomocí společnosti Bosch prozatím nejrychlejší stroj značky, předpokládá se, že by mohl mít právě těch 400 koňských sil, ale vyloučit nelze ani to, že jich bude ještě o pár desítek více.
Kromě vyladění pohonné jednotky pomohl Bosch také s integrací systému pro rozjezdy launch control a elektronika auta bude zvládat i automatické meziplyny, pokud si na tuto techniku netroufáte sami.