Donkervoort D8 GTO-RS (2016): s pětiválcem 2.5 TFSI opět adept na rekordy na Nürburgringu

Nizozemská manufaktura Donkervoort zveřejnila první fotografie svého nového, prozatím neostřejšího modelu GTO-RS, vznikne jich pouze 40.

Pokud se trochu orientujete mezi výrobci replik legendárního Lotusu 7, patrně vám nemusíme značku Donkervoort nějak zvlášť představovat. Její stroje s poněkud modernějším vzezřením patří mezi to nejrychlejší nejen mezi svými, ale vůbec co se na veřejných silnicích pohybuje.

Jinak tomu nebude ani u nejnovějšího přírůstku s označením GTO-RS, který se právě objevil v prodeji. Automobilka nemá v plánu vyrobit jich více než 40, přesto bylo už 21 z nich prodáno navzdory ne zrovna nejnižší cenovce 151 173 eur, což při současném kurzu činí něco málo přes 4 miliony korun.

V ceně máte kromě zaručené exkluzivity také geny jeho předchůdce, který dokázal v roce 2005 projet Severní smyčku Nürburgringu za neuvěřitelných 7 minut a necelých 15 sekund, přičemž se předpokládá, že RS bude ještě rychlejší.

Pod jeho dlouhou přední kapotou je nadále podélně uloženy řadový pětiválec 2.5 TFSI od Audi, který Donkervoort nabízí s výkonem 340 anebo 380 koňských sil. Protože z něj už vydolovali i 400 koní a GTO-RS má být s pomocí společnosti Bosch prozatím nejrychlejší stroj značky, předpokládá se, že by mohl mít právě těch 400 koňských sil, ale vyloučit nelze ani to, že jich bude ještě o pár desítek více.

Kromě vyladění pohonné jednotky pomohl Bosch také s integrací systému pro rozjezdy launch control a elektronika auta bude zvládat i automatické meziplyny, pokud si na tuto techniku netroufáte sami.

5.5.2016 12:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist