SRT Viper GTS Time Attack Anodized Carbon: dvě edice v jednom mají oživit zájem o zmiji
autoweb.cz > Dodge > Dodge Viper > Dodge Viper ACR (2016): nejrychlejší okruhová zmije s možností jezdit i na silnicích odhalena
Dodge Viper ACR (2016): nejrychlejší okruhová zmije s možností jezdit i na silnicích odhalena
Jak už jsme psali několikrát, aktuální Dodge Viper rozhodně nemá v konkurenci se sedmou generací Chevrolete Corvette ustláno na růžích. Zatímco Chevy jde na odbyt (obrazně řečeno) jako housky na krámě, americká Zmije musí bojovat o přízeň každého zákazníka a automobilka zkouší jednu možnost za druhou, jak k němu najít cestu.
Dříve to byly speciální verze Time Attack a GTS Time Attack Anodized Carbon, dnes Chrysler vytahuje asi svůj největší kalibr, kterým je nový Viper ACR. Novinka American Club Racer v zájmu zvýšení své rychlosti zůstává u standardní pohonné jednotky 8.4 V10 s výkonem 654 koní a točivým momentem 813 Nm, nicméně přidává nový výfukový systém se sníženým odporem a karbon-keramické brzdy Brembo s průměrem 390 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 360mm kotouči a čtyřpístkovými brzdiči na zadní nápravě.
Novinka navíc dostala vícestupňově stavitelné tlumiče značky Bilstein s možností měnit světlou výšku v rozsahu až 76 mm, až dvojnásobně tužší pružiny oproti provedení Time Attack, nechybí nové nízkoprofilové pneumatiky Kumho Ecsta V720 o rozměru 295/25 R19 vpředu a 355/30 R19 vzadu a kromě spousty dalších aerodynamických úprav také mohutné stavitelné křídlo na zádi.
Zde kromě jiného stojí za zmínku nejen jeho šířka 1876 milimetrů, ale především fakt, že společně s karbonovým difuzorem a dalšími úpravami na karoserii dokáže vyprodukovat až tunový přítlak při rychlosti 285 kilometrů v hodině. Při ideálním rozložení váhy 50:50 zvládá Viper ACR podle svých tvůrců přetížení v zatáčkách až 1,5 g. Ruční výroba provedení ACR se rozjede ještě letos na podzim, cena však známá není.