Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Z druhé ruky?

Na začátku to vypadalo na celkem jednoduché zadání, porovnat, jak je na tom náš dlouhodobě testovaný kombík optikou trhu s ojetými auty.

Jak po půl roce jízdy a malém nájezdu klesne cena nového auta? Za kolik bychom teď aktuálně (a zcela hypoteticky samozřejmě) naše auto prodali? A byl by o ně v bazarech zájem? Ne, nechceme, a jistěže ani nesmíme dlouhodobě testovaný Peugeot 508 SW, jakkoli o něm mluvíme jako o „našem,“ prodat. „Pane“ nám říká jen v rámci domluvené zápůjčky a postavit ho někde na prodejní plochu by mělo dohru před člověkem v taláru. Každopádně informace, jak je na tom po krátkém provozu 508 SW jako ojetina je, nemusí být nezajímavá.

Stát se to může, modelová situace, která třeba potkala mého kamaráda – koupil nové rodinné auto a jen pár dnů poté dostal v rámci nového zaměstnání služební vůz. Po půl roce, kdy soukromý automobil jen stál a zahálel v garáži, jej prodal. Jak by to bylo v případě SWčka? Připomeňme si, co máme za motor a specifikaci, protože to budou zásadní parametry pro náš virtuální pohyb na trhu s ojetinami.

Peugeot 508 velká fotogalerie

Peugeot 508 fotogalerie

Pod kapotou našeho vozu pracuje dvoulitrový naftový čtyřválec 2.0 HDI s výkonem 163 koní v 3750 otáčkách a točivým momentem 340 Nm v 2000 otáčkách za minutu. Pokud vás zajímá, jak se s ním jezdí a kolik třeba spotřebuje paliva, mrkněte prosím do starších testů. Výbava? Jde o Allure, která pokrývá asi úplně vše, co bychom si do auta přáli. Tedy, ehm, právě proto jsem si takto vůz nespecifikoval, že má opravdu „skoro“ všechno. Velkou panoramatickou střechu, head-up displej, dvouzónovou klimatizaci, … a další příjemné samozřejmosti. Motor pracuje ve spojení s automatickou převodovkou, sluší se doplnit.Základní cena Peugeotu 508 SW 2.0 HDI 163 koní Allure AT je teď 818 400 Kč, přičemž platí sleva 128 400 Kč, takže v současnosti můžete koupit nový Peugeot 508 SW 2.0 HDI Allure s automatickou převodovkou za 690 000 Kč. Respektive 675 000 Kč, protože je tu ještě akční sleva patnáct tisíc. Pro srovnání – dvoulitrové Mondeo, tedy Ford Mondeo 2.0 TDCI Kombi s převodovkou Powershift stojí 805 590 Kč, Hyundai i40 Kombi (ovšem s méně potentním motorem 1,7 CRDi a manuálem) přijde na 533 050 Kč, a třeba za Hondu Accord Tourer 2.2 i-DTEC s výkonem 150 koní a pětistupňovým automatem dáte v rámci různých výbav od 714 000 Kč do 889 000 Kč. Zajímá vás přímá konfrontace s nejbližším příbuzným, tedy s Citroënem C5? To jsme řešili v samostatném srovnávacím testu.

DOPORUČUJEME: Peugeot 508 SW vs. Citroën C5 Tourer

Zkusili jsme v rámci testu nabídnout auto k prodeji do několika autobazarů, ale upřímně, výsledek tohoto počinu by byl spíše na reportáž o tom, jaké to je dnes prodávat auto přes bazar, než abychom získali seriózní podklady pro náš „dlouhodobák.“ Jeden nejmenovaný autobazar po telefonu slíbil poměrně zajímavou cenu, kterou na místě, když jsme přijeli, snížil na zcela nepřijatelnou částku způsobem, který bychom ještě před pár desítkami let považovali za hrubou urážku, kontrovali bychom rukavicí do obličeje a tasili kordy. Jinde zase navrhovali nechat auto stát v komisi a cenu, za kterou by mělo jít do světa, nechávali bez zájmu na nás. No … jak říkám, tohle by vydalo na bazárnický seriál, ne reportáž, takže se odrazíme od nabídek, které už na trhu jsou a porovnáme možnosti našeho vozu s auty, u nichž už jejich majitelé nutné zlo v podobě jednání s prodejci absolvovali.Hledali jsme auta s nízkým nájezdem tak, abychom se přiblížili našemu stavu, a tak jsme narazili na 508 SW 2.0 HDI, ovšem se slabším motorem 140 koní, navíc s manuální převodovkou a ve výbavě Active. Cena 509 000 Kč může být při sedmi tisící kilometrech na tachometru zajímavá, ale vzhledem ke specifikaci, v rámci našeho srovnání, nerelevantní.

Pak jsme se zabývali Peugeotem 508 SW 2.0 HDI s výkonem 163 koní s automatickou převodovkou (hurá) a nájezdem nějakých třiceti tisíc kilometrů (hm, škoda). Výbava byla „kompatibilní“ s tou naší, tady namátkou mělo auto CD přehrávač, head-up display, centrál, bezklíčové odemykání, imobilizér, panoramatickou střechu, multifunkční volant, satelitní navigaci, atd. Cena byla 559 000 Kč, ovšem nájezd příliš vysoký, vzdálený našemu.

Až jsme se konečně dostali k nabídce, který byla zcela srovnatelná s naším autem. Navíc tento Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDI 163 koní AUT prodával koncesionář Peugeotu, a ne žádný dobrodruh někde na periferii Libně. Téměř identické auto jako to naše, nájezd jen 12 tisíc kilometrů, ročník 2012 jako náš stroj, a cena? Cena 629 000 Kč včetně DPH.

ČETLI JSTE: 10 rad, jak nenaletět v autobazaru

Pokud bychom se tedy chtěli zamyslet nad cenovou hladinou ojetiny a nového auta, tak tady máme lehce ojety vůz za 629 000 Kč a 675 000 Kč za zbrusu nový automobil. Rozdíl je tedy 46 000 Kč. To první, co člověka asi napadne je, že Peugeot tím, že akční nabídkou snížil cenu nového auta z ceníkových osmi set tisíc na méně než sedm poměrně zkomplikoval situaci majitelů ojetých modelů.

Anebo je tu druhý výklad, pohledem majitelů ojetin optimističtější a pozitivnější. Totiž takový, že si Peugeot 508 SW drží cenu, a že když si koupíte 508 SW 2.0 HDI a rozhodnete se jej pak do roka prodat, rozdíl ceny u této transakce a původní platby při koupi nového auta nebude tak propastný.

26.4.2013 6:10| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist