Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Necháme se hýčkat

Pokračujeme v testování kombi s naftovým motorem francouzské produkce a tentokrát si řekneme, jak je "naše" auto vybavené.

Ono „hýčkání“ v titulku má jasný smysl, píšeme o výbavě a podíváme-li se na oficiální označení, pak se „naše“ třistaosmička „jmenuje“ Peugeot 308 SW ALLURE 2.0BlueHDI 150k MAN6 a tím je v podstatě řečeno vše. O tom, že má auto pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní, jehož síla jde na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku už jsme psali několikrát, teď se, s ceníkem v ruce, podíváme, co se ukrývá pod heslem ALLURE.


Začnu z druhé strany tím, co mi občas v autě chybělo, a to byla navigace. Pravda, v době chytrých telefonů je potřeba satelitní navigace téměř bezpředmětná, ovšem ne vždy člověk chce s telefon něco řešit při vědomí, že navigace vestavěná do vozu obvykle umí nabídnout rychlejší a lepší služby. Naše auto má dotykovou obrazovku, analogové rádio RD45, trituner, Arkamys, šest reproduktorů, USB/jack, HF Bluetooth, ovládání na volantu v základu. Abychom měli k dispozici i navigaci, bylo by zapotřebí při objednávce zatrhnout v seznamu příplatkové výbavy položku „Dotyková obrazovka 9.7’’ SMEG NAV: Trituner, 6 reproduktorů, vstup jack, vstup USB, HF Bluetooth, navigace“ respektive „Dotyková obrazovka 9.7’’ SMEG NAV: Trituner, 6 reproduktorů, vstup jack, vstup USB, HF Bluetooth, navigace + CD přehrávač.“ V prvním případě za 11400 Kč respktive za 13600 Kč. Popravdě ale neumím vyjádřit, jestli by se navigace při své ceně vyplatila, opravdu šlo o jednotky případů, kdy by se navigace hodila, a i bez ní jsem vždy dorazil v pořádku do cíle, jen bylo zapotřebí namísto GPS využít klasickou mapu. Anebo sáhnout po telefonu, jak už jsem zmiňoval před chvílí.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Abychom se dopátrali výsledku, co naše výbava zahrnuje, je potřeba proniknout do rovnice, kterou v ceníku Peugeot vypisuje jako ALLURE = ACTIVE + ACCESS. Což znamená, že je tady základní výbava, která obsahuje ABS, ESP, ASR, EVA, REF. posilovač řízení elektrický, denní světla (LED lišty) + zadní LED světla . elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání + dálkové ovládání, vrstvené akustické čelní sklo, manuální klimatizaci, rádio, tříramenný volant nastavitelný výškově i osově, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední nárazník v barvě karoserie, vnější kliky a vnější zpětná zrcátka v černém provedení.

K základní nabídce pak přidejme hliníková kola 16” QUARTZ, programovatelný regulátor a omezovač rychlosti, hill Assist (asistent rozjezdu do kopce), elektrické ovládání zadních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, dotykovou obrazovku 9.7”, přední nárazník v barvě karoserie + chromované lemování otvoru vstupu vzduchu, komfortní sedadla s látkovým čalouněním METAX, kapsy na zadní straně sedadel + mechanické bederní nastavení sedadla řidiče”, Pack Look Ext – vnější kliky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie a dvouzónovou automatickou klimatizaci.

A „naše“ ALLURE pak má k předchozímu ještě hliníková kola 16” s diamantovým leskem TOPAZE, zadní a přední parkovací asistent + přední mlhové světlomety, přední světlomety Full LED + integrovaný světelný podpis (denní svícení), přední mlhové světlomety + přední nárazník v barvě karoserie + chromované lemování otvoru vstupu vzduchu, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu + LED stropní osvětlení, sportovní sedadla s látkovým čalouněním, kapsy na zadní straně sedadel + mechanické bederní nastavení sedadla řidiče, hliníkové střešní lišty, chromované lišty oken, PACK KOMFORT : zadní středová loketní opěrka + otvor na převoz dlouhých předmětů, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka.

Aktuální cena Peugeotu 208 SW 2.0 BLueHDI s výbavou ALLURE je 598000 Kč, díky akční nabídce 60000 Kč pak je výsledná cena 538000 Kč. S bonusem k výkupu 20000 Kč se pak lze dostat na výsledných 518000 Kč. Naše auto je lakované metalickou barvou odstínu červená Rubi, podle cení za 14000 Kč, má síť k uchycení nákladu za 2500 Kč, Driver Sport Pack za 11000 Kč a parkovací systém Park Assist (přední + zadní parkovací senzory) + sledování mrtvého úhlu + couvací kamera podle ceníku za 12000 Kč.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Co nám tedy chybí? Už byla zmíněna navigace, nicméně bez té jsme se ve výsledku dokázali obejít. A jinak nic. Automatická převodovka? Ehm, ne, tu jsme už od začátku nechtěli, jednak jsme „šli“ po co nejnižší spotřebě a tu by nám automat kazil a za druhé máme manuál rádi. Takže opravdu bychom jen velmi těžko přišli na něco, co by nám mělo v autě dané kategorie chybět. „Přebýval“ nám na palubě umělý zvuk při přepnutí do sportovního režimu, ale dejme tomu, i na to jsme si zvykli. Skvělé bylo chytré řešení v zavazadelníku na fixování nákladu. Ve výsledku, velmi suše a lakonicky řečeno – tak, jak byl Peugeot naspecifikovaný do výroby, bychom ho s klidem v duši dokázali přijmout za svůj a naše osobní specifikace při zadávání nového auta by se nijak zásadně nelišila.

5.12.2015 3:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist