autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 308 > Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Necháme se hýčkat
Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Necháme se hýčkat
Ono „hýčkání“ v titulku má jasný smysl, píšeme o výbavě a podíváme-li se na oficiální označení, pak se „naše“ třistaosmička „jmenuje“ Peugeot 308 SW ALLURE 2.0BlueHDI 150k MAN6 a tím je v podstatě řečeno vše. O tom, že má auto pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní, jehož síla jde na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku už jsme psali několikrát, teď se, s ceníkem v ruce, podíváme, co se ukrývá pod heslem ALLURE.
Začnu z druhé strany tím, co mi občas v autě chybělo, a to byla navigace. Pravda, v době chytrých telefonů je potřeba satelitní navigace téměř bezpředmětná, ovšem ne vždy člověk chce s telefon něco řešit při vědomí, že navigace vestavěná do vozu obvykle umí nabídnout rychlejší a lepší služby. Naše auto má dotykovou obrazovku, analogové rádio RD45, trituner, Arkamys, šest reproduktorů, USB/jack, HF Bluetooth, ovládání na volantu v základu. Abychom měli k dispozici i navigaci, bylo by zapotřebí při objednávce zatrhnout v seznamu příplatkové výbavy položku „Dotyková obrazovka 9.7’’ SMEG NAV: Trituner, 6 reproduktorů, vstup jack, vstup USB, HF Bluetooth, navigace“ respektive „Dotyková obrazovka 9.7’’ SMEG NAV: Trituner, 6 reproduktorů, vstup jack, vstup USB, HF Bluetooth, navigace + CD přehrávač.“ V prvním případě za 11400 Kč respktive za 13600 Kč. Popravdě ale neumím vyjádřit, jestli by se navigace při své ceně vyplatila, opravdu šlo o jednotky případů, kdy by se navigace hodila, a i bez ní jsem vždy dorazil v pořádku do cíle, jen bylo zapotřebí namísto GPS využít klasickou mapu. Anebo sáhnout po telefonu, jak už jsem zmiňoval před chvílí.
Abychom se dopátrali výsledku, co naše výbava zahrnuje, je potřeba proniknout do rovnice, kterou v ceníku Peugeot vypisuje jako ALLURE = ACTIVE + ACCESS. Což znamená, že je tady základní výbava, která obsahuje ABS, ESP, ASR, EVA, REF. posilovač řízení elektrický, denní světla (LED lišty) + zadní LED světla . elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání + dálkové ovládání, vrstvené akustické čelní sklo, manuální klimatizaci, rádio, tříramenný volant nastavitelný výškově i osově, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední nárazník v barvě karoserie, vnější kliky a vnější zpětná zrcátka v černém provedení.
K základní nabídce pak přidejme hliníková kola 16” QUARTZ, programovatelný regulátor a omezovač rychlosti, hill Assist (asistent rozjezdu do kopce), elektrické ovládání zadních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, dotykovou obrazovku 9.7”, přední nárazník v barvě karoserie + chromované lemování otvoru vstupu vzduchu, komfortní sedadla s látkovým čalouněním METAX, kapsy na zadní straně sedadel + mechanické bederní nastavení sedadla řidiče”, Pack Look Ext – vnější kliky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie a dvouzónovou automatickou klimatizaci.
A „naše“ ALLURE pak má k předchozímu ještě hliníková kola 16” s diamantovým leskem TOPAZE, zadní a přední parkovací asistent + přední mlhové světlomety, přední světlomety Full LED + integrovaný světelný podpis (denní svícení), přední mlhové světlomety + přední nárazník v barvě karoserie + chromované lemování otvoru vstupu vzduchu, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu + LED stropní osvětlení, sportovní sedadla s látkovým čalouněním, kapsy na zadní straně sedadel + mechanické bederní nastavení sedadla řidiče, hliníkové střešní lišty, chromované lišty oken, PACK KOMFORT : zadní středová loketní opěrka + otvor na převoz dlouhých předmětů, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka.
Aktuální cena Peugeotu 208 SW 2.0 BLueHDI s výbavou ALLURE je 598000 Kč, díky akční nabídce 60000 Kč pak je výsledná cena 538000 Kč. S bonusem k výkupu 20000 Kč se pak lze dostat na výsledných 518000 Kč. Naše auto je lakované metalickou barvou odstínu červená Rubi, podle cení za 14000 Kč, má síť k uchycení nákladu za 2500 Kč, Driver Sport Pack za 11000 Kč a parkovací systém Park Assist (přední + zadní parkovací senzory) + sledování mrtvého úhlu + couvací kamera podle ceníku za 12000 Kč.
Co nám tedy chybí? Už byla zmíněna navigace, nicméně bez té jsme se ve výsledku dokázali obejít. A jinak nic. Automatická převodovka? Ehm, ne, tu jsme už od začátku nechtěli, jednak jsme „šli“ po co nejnižší spotřebě a tu by nám automat kazil a za druhé máme manuál rádi. Takže opravdu bychom jen velmi těžko přišli na něco, co by nám mělo v autě dané kategorie chybět. „Přebýval“ nám na palubě umělý zvuk při přepnutí do sportovního režimu, ale dejme tomu, i na to jsme si zvykli. Skvělé bylo chytré řešení v zavazadelníku na fixování nákladu. Ve výsledku, velmi suše a lakonicky řečeno – tak, jak byl Peugeot naspecifikovaný do výroby, bychom ho s klidem v duši dokázali přijmout za svůj a naše osobní specifikace při zadávání nového auta by se nijak zásadně nelišila.