Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line: Rodinná mise

Dlouhodobý test | vydáno 25. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Crossover od Peugeotu se u nás ještě moc neohřál a už jsme ho vystavili náročnému testu – rodinné dovolené v horách s osmiměsíčním miminem. Jak obstál v šumavských zatáčkách a s nákladem plen, bodýček a dupaček?

Trend mluví jasně – rodiny se odklánějí od tradičních tvarů kombi a MPV. Teď frčí crossovery, které musí zvládat spoustu věcí najednou a soudě dle četnosti jejich výskytu na silnicích je zákazníci skutečně chtějí. Jak to tedy funguje v reálu?

Určitě to znáte z vlastní zkušenosti, dovolená s malým děckem znamená nutnost naložit do auta řadu neskladných, nesourodých a naprosto nezbytných věcí. Nutno říci, že 3008 je v tomto směru velmi povedená – například kočárek dostanete dovnitř přes hranu zavazadlového prostoru v úrovni její podlahy snadno, máme zde také praktické kapsy po stranách pro menší věci a dvojitou podlahu. Kufr má pravidelný obdélníkový tvar a na výšku k zadnímu platu měří přibližně 60 centimetrů, šířka je lehce přes metr, takže pro klasický cestovatelský tetris s kufry, taškami a dalšími záležitostmi poskytuje dostatek prostoru. Celkově je zde k dispozici 520 až 591 litrů (dle využití mezipodlahy), po sklopení sedaček, dělených v poměru 2/3 ku 1/3, kapacita naroste na 1482 až 1670 litrů. V takovém případě tvoří prostor rovnou plochu. Vyzkoušeli jsme také zadní sedačky z hlediska přepravy dětí. Zadní dveře se otevírají do dostatečně velkého úhlu, takže nakládání a poutání dětské sedačky s miminem není náročné.

A když už se bavíme o dětech, na 3008 s benzínovým motorem oceníte také tichý a kultivovaný chod přeplňovaného čtyřválce, který si dobře rozumí s šestistupňovou automatickou převodovkou. Ta při jízdě řadí plynule a téměř neznatelně, preferuje nižší otáčky a i při razantnější práci s plynem ji nevyvedete z míry. Jízdní komfort je také na solidní úrovni, rázy v karoserii ucítíte jen při přejezdu větších rychlých nerovností, menší nedokonalosti na silnici podvozku nečiní potíže. V zatáčkách se chová způsobně, nedotáčivost přichází plynule a nezáludně, ale nějaké sportovní řádění samozřejmě není dobrý nápad – i přes dobře podchycené náklony vám 3008 dá jasně najevo, že na podobné hrátky si máte pořídit třeba 308 GTi.

Obecně vzato, po týdnu na Šumavě mi vůbec nepřišlo, že by mě Peugeot 3008 po stránce praktičnosti něčím omezoval. Neustálé nakládání a vykládání velkého kočárku šlo snadno, dětská sedačka s miminem putovala z auta i ven tak dvacetkrát a nikdy jsem neměl pocit, že by u Peugeotu v tomto ohledu z ergonomického hlediska někdo něco zanedbal. Takže crossover jako rodinné auto fungovat může – naprosto bez problému. A co spotřeba nebo jízda v terénu? Na ty si posvítíme v dalších dílech našeho dlouhodobého testu.

Komentáře ke článku

Tagy: Peugeot

Lotus Elise Cup 260: Ultimátní Elise

Nová limitovaná edice lehkého britského sporťáku oslavuje 70 let automobilky Lotus

Lotus Elise Cup 260: Ultimátní Elise
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore. Poněkud mě překvapila Vaše odpověď ohledně náhrady zmařené... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist