Dlouhodobý test: ojetý Peugeot 308 na startu

V programu „Peugeot vyzkoušené vozy“ jsme vybrali zánovní auto a rozhodli se ho podrobit dlouhodobému testu. Co program zaštítěný samotným dovozcem nabízí?

Kdo se rozhodne pro pořízení staršího automobilu, může hledat v inzerci, autobazaru nebo přímo u dealera dané značky – pokud tedy ojetiny nabízí. Některé automobilky mají přímo své programy zaměřené na prodej ojetin. Patří k nim i Peugeot.

Vozidla této značky nabízí řada prodejců, avšak jen deset z nich v rámci programu „Peugeot vyzkoušené vozy“, jež by měl zákazníkům přinášet zajímavé záruky, včetně záruky na výskyt klasických závad – podobně jako u nových vozidel. To je v případě ojetiny samozřejmě velice lákavé. Jak to funguje?

Do programu jsou zahrnuty jak automobily prodané jako nové v České republice, tak vozy dovezené z Francie. O jejich výběr se stará přímo zaměstnanec Peugeotu Česká republika a často se jedná o předváděcí vozidla.

Peugeot 308 velká fotogalerie

Peugeot 308 fotogalerie

Ještě než automobily zamíří do prodeje, procházejí kontrolou kvality, o níž se starají technici vyškolení společností Dekra. Pokud vůz projde prověrkou, dostane certifikát a na okno se mu vylepí příslušná známka informující o prověření společností Dekra. Teprve pak může být nabízen v rámci programu „Peugeot vyzkoušené vozy.“Automobily zařazené do programu se dělí na dvě skupiny: „Premium“ jejichž maximální věk je 3 roky a ujely méně než 60 000 kilometrů a „Comfort“ – zde jsou maximálně šestiletá vozidla s nájezdem do 130 000 kilometrů.

Pro obě skupiny platí záruka 12 měsíců s možností prodloužení na 24. Vztahuje se na selhání mechanických a elektrických částí vozu. Kromě toho má motorista k dispozici asistenční službu a to po celém území Evropy, respektive v místech platnosti zelené karty.

V případě nutnosti bude vždy provedena záruční oprava zdarma, na vozidla s kilometrovým nájezdem do 100 000 km dostanete i potřebné náhradní díly zdarma. Auta s ujetými 100 000 až 120 000 kilometry mají náhradní díly hrazeny do výše 80 % a 20 % musí zaplatit motorista. Na vozy s nájezdem přes 120 000 kilometrů, maximálně však do 140 000 km mají díly hrazeny z 60%, automobily Peugeot s vyšším kilometrovým proběhem ze 40%.

Vozidla v kategorii Premium dostávají navíc bezplatnou kontrolu po šesti měsících nebo 10 000 ujetých kilometrech od okamžiku zakoupení. Výhodou je také možnost výměny automobilu do třiceti dnů.Námi vybraný vůz spadá právě do této skupiny, měnit jej za jiný ale nebudeme. Naším úmyslem je stříbrný Peugeot 308 podrobit šestiměsíčnímu testu, v jehož průběhu budeme sledovat nejen samotné vozidlo, ale také program Peugeot vyzkoušené vozy.

Testovaný automobil byl dovezen z Francie, pohání jej mezi motoristy vyhledávaný turbodiesel 1.6 HDi o výkonu 68 kW a na tachometru má teprve 19 900 km. Auto bylo vyrobeno v listopadu 2010. Jde tedy o opravdu zánovní ojetinu.

Francouzská nabídka výbav se trochu liší od české, vůz je nejblíže provedení Active, které přijde na 372 000 Kč (bez metalického laku, který stojí 13 995 Kč). U testovaného vozu nenajdeme mlhová světla, automatické stěrače (dešťový senzor), lité disky kol a věnec volantu obšitý kůží jako je tomu u vozidel nabízených v ČR. Taktéž chybí funkce Bluetooth u rádia a možnost přehrávání skladeb z USB. Proti automobilům ve výbavě Active nabízeným v ČR jsou však navíc hlavové airbagy, tempomat a metalický lak.Cena ojetého vozu byla stanovena na 269 000 korun, tedy o 116 995 Kč méně, než přijde automobil nový. K vozidlu je samozřejmě návod v češtině, servisní knížka, certifikát vydaný společností Dekra (tzv. Pečeť jakosti) a další doklady související s programem Peugeot vyzkoušené vozy. Za zmínku stojí i zcela nové zimní pneumatiky Michelin.

Přestože jsme dostali protokol z prohlídky prováděné Dekrou, vzali jsme s automobilem do pražského servisu MD Technik, kde prošel celkovou kontrolou. Ta potvrdila perfektní stav. Jediná výtka míří k propálenému čalounění zadních sedadel.Autoservis nenašel žádné vůle ani jiná opotřebení. Také prověrka na diagnostice proběhla hladce. I za jízdy vozidlo působí jako nové – nikde nic nevrže, vše funguje jak má.

V dalším průběhu testu se blíže podíváme na spotřebu vznětové šestnáctistovky, absolvujeme s autem prohlídku po 10 000 kilometrech, kterou Peugeot nabízí pro vozidla v kategorii Premium zdarma a věnovat se budeme i samotným vlastnostem „třistaosmičky“.

Protokol „Pečeť jakosti Dekra“
Interiér 76%
Elektrický systém 100%
Karoserie 65%
Kola 71%
Brzdový systém 79%
Motor a převodovka 94%
Skupina podvozek 76%
Prohlídky 100%

Poznámka redakce: Po prohlídce byly vyměněny pneumatiky za zcela nové zimní. Stav interiéru významně ovlivnilo propálení zadní sedadel, jinak nenese známky opotřebení. Hodnocení karoserie nám přijde skutečně přísné – má pouze opravdu drobné škrábance, které snadno přehlédnete.

Výbava testovaného vozu nabízí například:

ABS, ESP+ASR, čelní, boční a hlavové airbagy, tempomat, vyhřívaná elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, dvouzónovou automatickou klimatizaci, autorádio s šesti reproduktory a metalický lak.

Milan Jirouš

4.2.2012 7:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist