Dlouhodobý test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4×4-i (2016): První kontakt

Ideální dopravní prostředek (nejen) na podzim a zimu? Komfortní SUV s naftovým motorem a pohonem všech kol prověřené provenience. Tak tedy, startujeme...

V rámci bontonu a správné společnenství chování nejprve představení – toto je náš nový přírůstek do redakční flotily, na dlouhodobý test tady máme Nissan Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4×4-i a začneme tím, že si vůz přiblížíme po stránce výbavy. Představovat modelovou řadu X-Trail by bylo nošením dříví do lesa, na našem trhu patří ke stálicím, hranatý profil předchůdce je typický, a toto je poslední reinkarnace poplatná designovému jazkyu Nissanu druhé dekády jednadvacátého století.

Nás stroj má pod kapotou naftovou šestnáctistovku 1.6 dCi s výkonem 130 koní v 4000 otáčkách a točivým momentem 320 Nm v 1750 otáčkách. Síla z přímovstřikového commonrailu jde na všechna čtyři hnaná kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Podvozek? Vpředu pracuje nezávislé zavěšení McPherson a zadní náprava je víceprvková.

Zpět ale k motoru a jeho dynamickým vlastnostem, zrychlení z nuly na stovku by mělo proběhnout za 11,0 sekund a maximálka by měla ležet na 186 km/h. U SUV nejde o extra zásadní údaje, důležitá je bezpečnost, tedy dostatek síly pro předjížděcí manévry a jízdu v terénu a podle toho, co o X-Trailu víme, by měly jít obě disciplíny vozu velmi dobře. Zásadnější je jistě potřeba, tu reálnou budeme měřit a průběžně sledovat, ta tabulková by měla být ve městě 6,2 l/100 km, mimo město 4,8 l/100 km a v kombinovaném režimu 5,3 l/100 km.

Důležitá je také výbava, charakter vozu se změní tím, pokud je „v základu“ nebo naopak „v plné palbě,“ a to platí u všech značek bez rozdílů, my se budeme moc t nechat hýčkat výbavou Tekna, která, lakonicky řečeno, obsahuje v rámci nabídky Nissanu „všechno.“ Je třeba zmínit sedmimístnou konfiguraci, „náš“ X-Trail má tři řady sedaček, za řidičem a spolujezdcem a klasickou druhou řadou pro cestujíc jsou ještě dvě sedačky navíc v podleze zavazadlového prostoru. Mimochodem kufr má podle technických tabulek objem 550 litrů.

To vše máme zabalené v elegantní modré metalíze, a když bychom měli první setkání uzavřít zmínkou o ceně, tak doplníme, že X-Trail stojí podle ceníku 964 500 Kč, metalíza přijde na 15 000 Kč, odečteme akční slevu 76 600 Kč a vyjde nám celková cena 902 900 Kč. tím je řečeno vše na úrovní teorie, představení máme za sebou a směle můžeme vyrazit na silnice.

19.9.2016 4:41| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist