Dlouhodobý test Mercedes C: pár slov o spotřebě

Ojetá auta | vydáno 27. 11. 2016

Velikost textu: a a a

Spotřeba automobilu v dnešní době zajímá téměř každého, ať už pořizuje vůz jakékoli třídy a značky. Stejně tak nás zajímá, za kolik jezdí „céčko“ v dlouhodobém testu.

Spotřeba, věčné téma řady motoristů. Pořídit si auto, které neuživím, by byl velký přešlap a drahá ozdoba na chodníku před domem. Přesto se to některým lidem stává. Rozumný člověk se ale při výběru vozu zamyslí i nad tím, za kolik bude asi jezdit.

Ti šetrnější pak nezřídka hledají mezi automobily, které pohánějí naftové motory nebo třeba LPG. Také testovaný Mercedes-Benz třídy C z nabídky AAA AUTO má pod kapotou naftovou pohonnou jednotku, takže u něj lze očekávat úsporný provoz.

Vůz pohání moderní turbodiesel 2.1 CDI pracující s výkonem 125 kW (170 koní), jehož obchodní označení je 220 CDI. Jde o motor se vstřikováním systémem common rail, v tomto případě spolupracující s automatickou převodovkou. Poháněna jsou jen kola zadní nápravy.



Právě přítomnost automatu může spotřebu nepatrně negativně ovlivnit, avšak sehnat dnes ojetý mercedes s manuálním řazením je dost obtížný úkol. Většina řidičů pořizujících si nový mercedes, dává přednost právě komfortu automatu, a tak se vozidla s manuálem vyskytují na trhu ojetin jen zřídka.

A jak je to tedy se spotřebou testovaného „céčka“? Turbodiesel 220 CDI si v tomto případě říká v průměru o 7,6 litru nafty na každých 100 kilometrů jízdy. S vozem se přitom pohybujeme jak po městě, tak po okresních silnicích a dálnicích.

Největší převahu má však víkendový městský provoz. To znamená bez velkých kolon, avšak se světelnými křižovatkami. Využíváme také pražskou Jižní spojku, kde jsou průměrné rychlosti vyšší než v běžných městských ulicích.

Spotřeba vozu určitě není špatná, v porovnání s „trojkovým“ BMW se čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou ale vykazuje testovaný mercedes spotřebu o něco vyšší. Přibližně půllitrový rozdíl má ale nejspíš na svědomí automatická převodovka (v ojetém BMW 320d máme zkušenost z dlouhodobého testu jen s manuálním řazením).

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, pane doktore, prosím o Váš názor na níže popsanou situaci. Před zúženým... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist