Dlouhodobý test Mercedes C: na co si dát pozor

Dlouhodobý test Mercedes C: na co si dát pozor

Ojetá auta | vydáno 12. 12. 2016

Velikost textu: a a a

Náš testovací Mercedes-Benz třídy C pracuje naprosto spolehlivě, přestože jde o ojetý automobil už s téměř 130 000 ujetými kilometry. Ne každý ojetý vůz ale nutně musí být v tak dobrém stavu. Na co si tedy dát při výběru pozor?

Pokud se vám zalíbilo testované „céčko“ a zatoužíte po vlastním, nespoléhejte na to, že vždy bude tak bezproblémové, jako to v našem případě. Ojetý mercedes z nabídky AAA AUTO prošel důkladnou výkupní kontrolou, než se objevil v nabídce prodejce. Avšak všichni obchodníci nejsou stejní.

Na co se tedy zaměřit, budete-li chtít koupit Mercedes C třetí generace, nabízený od roku 2007? Určitě dobře prověřte historii vozu – doporučit lze hlavně automobily původem z České republiky. U těch je poměrně snadno ověřitelný nájezd kilometrů a dost se dá zjistit i o servisní minulosti.

U aut z dovozu hrozí pořízení vozidla se stočeným tachometrem, daleko větší hrozbou je v tomto případě i oprava po vážné nehodě. Prověřte ale i technickou stránku vozu.



U turbodieselů pozor na opotřebované vstřikovače systému common rail či klapající dvohmotové setrvačníky, což značí nutnost výměny tohoto celkem drahého dílu. Navíc vozy prodané nové v ČR měly filtr pevných částic za příplatek, takže u nich se na rozdíl od automobilů ze zahraničí s tímto dílem setkáte jen vzácně.

Přitom filtr pevných částic může být příčinou drahých problémů. Zde sice nepatří k typicky problematickým dílům, ale stejně jako některé další komponenty i on má jen omezenou životnost.
 
Prověřte funkčnost světel, parkovací brzdy ale i všech prvků elektrické výbavy. Elektrická okna přitom nechte vždy dojet až na konec – pokud se zastaví dříve, vinu nese pravděpodobně odchlipující se těsnění oken.

Jako velice spolehlivý se ukazuje pohon všech kol 4Matic nebo automatické řazení. „Výhodou je ověřitelná servisní historie přes autorizované servisy Mercedes-Benz. Používají sdílenou servisní databázi, a díky ní lze podle VIN kódu dohledat servisní záznamy i u ojetin individuálně dovezených ze zahraničí,“ přichází s radou na závěr Jindřich Topol z AAA AUTO.

„Céčku“ v našem dlouhodobém testu se však potíže vyhýbají. Přitom se už pomalu blížíme do finále půlročního testování této atraktivní ojetiny.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110

V době, kdy se mohou všichni zjevit z Veyronů a Chironů, se objevují úžasné snímky ze zkoušek jejich předchůdce

Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, zajímala by mě jedna opravdu zajímavá věc. Hrozně mě zajímají tovární č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist