Dlouhodobý test Mercedes-Benz C 220d Kombi 4MATIC (2017): V terénu

Dlouhodobý test | vydáno 23. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Offroad je pro osobní auta logicky zapovězen, ale le polní cestu, do lesa či na hory, běžný motorista jezdí a očekává u svého auta patřičné schopnosti a spolehlivost. Jak je na tom Mercedes třídy C?

Je rodinné kombi s naftovým čtyřválcem vhodné pro jízdu v terénu? Ehm, samozřejmě že ne, pokud si pod výrazem terén představíte skály, kamenité cesty, bahnité průtahy nebo třeba širou severoafrickou poušť. Nicméně ve chvíli, kdy pod výrazem terén uvidíme "cokoli" mimo zpevněný asfalt běžné silnice, například cestu k horské chatě, výjezd mokrou loukou, polní cestu popřípadě v zimě výpravu do lyžařského střediska, pak musí znít odpověď na položenou otázku ano.

Což znamená, že i náš dlouhodobě testovaný Mercedes třídy C musíme zkonfrontovat s výpravou s takovým zaměřením, protože - jak je dnes moderní říkat - aktivní život je jak mantrou propagačních materiálů výrobců (nejenom) aut, ale v reálu pro mnohé lidi skutečným životním stylem.

K tomu patří cestování mimo silnice, které nemá s offroadem nic společného, ovšem pohlížet na ně jako na cestu po asfaltkách nelze. Ryzí offroadová jízda předpokládá, kdyby nic jiného, že má auto vyšší světlou výšku než je obvyklé a terénní pneumatiky. Mercedes třídy C není Mercedes třídy G 500 4x42, takže se pod ním neproplazíte. čímž chci říct, že má světlou výšku jako osobní auto a ne terénní stroj, disponuje odpovídajícími přechodovými úhly. A spoléhá na "civilní" pneumatiky a ne offroadové drapáky.

Naše auto jezdí na obutí Michelin Primacy 3 v rozměru 225/50 R17, což je dobrá univerzální guma, tedy ne sportovní plášť a to je dobrá zpráva, chcete-li jezdit po hlíně či trávě. Vzorek je dost strukturovaný a hrubý k tomu, aby se zakousl do země, štěrku či trávy, bez kompromisu ohledně jízdních vlastností při běžné jízdě na silnici. Jak tedy jezdí Mercedes-Benz C 220d 4MATIC kombi v terénu, myšleno na polní cestě, lesní louce, horském kopci? Je vhodné a žádoucí potlačit zásahy stabilizace a a přepnout motor do sportovního režimu. Ne snad proto, že by jeden chtěl na hrbolaté cestě lámat rychlostní rekordy, jde o přísun hnací síly na všechna čtyři poháněná kola a odbourání nežádoucího a nečekaného odřazení.

Automatický devítikvalt je připraven hbitě a často řadit, nicméně pro jízdu v terénu je zapotřebí, aby si zvolený rychlostní stupeň podržel, a sportovní režim je vhodným způsobem. Jak je na tom auto s výkonem optikou jízdy v terénu? Síla 170 koní je dostatečnou porcí na to, aby se auto odlepilo z místa s dostatečnou agilitou, točivý moment 400 Nm je dostupný v rozsahu 1400 až 2800 otáček, takže zde platí obligátní klišé u turbodieselů, že "tahá pěkně odspodu," což je zase v terénu výtečné, není nic horšího než muset motor točit do bezvědomí a přitom dbát na nástrahy terénu.

Pohon všech kol 4MATIC odvádí standardně dobrou práci a pneumatiky, o kterých už byla řeč, auto ve zvolené dráze podrží. Při rozvoru 2840 mm je zapotřebí volit vhodnou cestu, s co nejmenšími terénními zlomy, protože by se mohlo stát, že ve snaze překonat ostrý hřeben zůstaneme sedět s autem na břiše, ale jak už bylo řečeno - obvykle na běžných cestách mimo asfalt nebezpečí tohoto druhu obvykle nehrozí.

Ani poloměr otáčení přes jedenáct metrů není ideálním předpokladem pro jízdu ve stylu Rally Dakar, na louce před horskou chatou to, že se otočíte nadvakrát s couváním, nevadí. Více než příjemné je pak spolehnout se na obraz parkovací kamery, pokud v drsném terénu platí praxe, že se jezdí minimálně ve dvou, přičemž jeden řídí a druhý pobíhá kolem aut a naviguje, tak na zasněženém parkovišti nebo při zdolávání lesní cestu na houbařské výpravě, obraz na parkovací kameře hravě postačí.

Závěrem lze tedy konstatovat, že podle očekávání Mercedes-Benz třídy C s karoserií kombi není a nemá(!) být autem pro jízdu v terénu, ovšem že mimo silnice na cestách, na které se běžný motorista s rodinou či plným zavazadelníkem, vypraví, obstojí.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Podívejte se, jak Porsche vyrábí karbonové ráfky

Jak se vyrábějí ultralehká kola, která stojí víc než běžné auto? Pojďme nahlédnout do kuchyně Porsche...

Podívejte se, jak Porsche vyrábí karbonové ráfky
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda mohu s nákladní skřínovou dodávkou Peugeot b... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist