Dlouhodobý test Mazda 6 Wagon 2.0i (2015): Loučení

Definitivně se loučíme s dlouhodobě testovanou Mazdou 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G, předtím ji však musíme umýt, vyčistit, dát dohromady trochu statistiky a spočítat servisní náklady.

Aby bylo vítání, musí být nejdříve loučení. To se v našem případě trochu nepovedlo, protože našeho nového „člena rodiny“, tedy dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW 2.0 HDI, jsme už přivítali, zatímco s Mazdou 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G jsme se ještě nerozloučili. Ten okamžik přichází nyní a nutno říct, že je to okamžik smutný.


Za rok testování nám všem opravdu hodně přirostla k srdci. Všichni v redakci jsme se s ní rádi vydávali na dlouhé cesty, protože vedle toho, že dobře vypadala, hodně se do ní vešlo a byla relativně pohodlná, především skvěle jezdila. Ale to už určitě víte, koneckonců celý rok jsme to dávali bezostyšně najevo, protože jsme se příjemným pocitům za volantem prostě nedokázali ubránit.

Vylévat si srdce však nemůžeme donekonečna, máme před sebou ještě několik povinností a formalit, které je třeba vyřešit. Nejprve je nutné auto pořádně umýt zvenku a vyčistit zevnitř, do čeho se nikomu z nás moc nechce. Dělat nepořádek, to by nám šlo, ale přihlásit se k zodpovědnosti, to už ne. A protože potrefená husa nejvíc kejhá (přiznávám se, že největší nepořádek mám na svědomí já), tak jsem si úklid vzal také na starost.

Mazda 6 Wagon 2.0i u Clean&Style:

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Abyste mi rozumněli, vzal jsem si na starost odvoz k profesionálům do ruční myčky Clean&Style a alespoň se naposledy svezl, takže to pro všechny nakonec byla vítězná situace. Po kosmetické kúře jsem se nestačil divit – takhle se Mazda 6 neleskla snad ani na výrobní lince. A jak uvnitř sladce voní! A to tu předtím byla naprostá spoušť. Nepamatuji se, kdy interiér naposledy viděl hubici vysavače, ale teď bych se tu nebál z koberečků snad i jíst.

Druhou formalitou je něco málo statistiky. Po roce testování se odometr zastavil na výsledné hodnotě 16 257 km a průměrná spotřeba se ustálila na 7,7 l/100 km. Jednoduchou matematikou tak zjistíme, že jsme celkem spotřebovali 1252 litrů beznínu, což při dnešní průměrné ceně 32,80 Kč za jeden litr činí celkem 41 059,- Kč. Jistě, údaje se budou trochu lišit v závislosti na vývoji cen paliva zejména během minulého roku, ale představu si z toho jistě uděláte.

Ceník servisních nákladů za 5 let/100 000 km:

Servisní intervalJednorázové nákladyKumulované náklady
1 rok/20 000 km4 066,-4 066,-
2 roky/40 000 km5 507,-9 573,-
3 roky/60 000 km5 028,-14 601,-
4 roky/80 000 km5 507,-20 108,-
5 let/100 000 km4 065,-24 174,-

Když jsme nakousli problematiku nákladů, třetí a závěrečnou formalitou jsou celkové servisní výdaje. Jelikož dlouhodobý test vyšel přesně na čas, první servisní prohlídku jsme už neměli na starosti, nicméně ta by vyšla na 4066,- Kč při průměrné hodinové sazbě autorizovaného servisu ve výši 726,- Kč vč. DPH. Žádné velké neočekávané závady nás také nezastihly, jen několik drobností. Poškozený byl lak na kapotě, zřejmě od ptačího trusu, dále se zasekla navigace a na chvilku přestala fungovat i signalizace zařazeného rychlostního stupně.

Tak a to by snad bylo všechno. Jedna životní kapitola je za námi a nezbývá nám, než se těšit na to, co nám život přinese dál. Po Mazdě 6 nám bude velmi smutno, ale nezoufáme. Nedávno prošla faceliftem, takže je tu šance, že se v ní někdy v budoucnu ještě svezeme.

Za umytí a vyčištění vozu děkujeme společnosti Clean&Style

28.5.2015 12:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist