Dlouhodobý test Kia Sorento: spotřeba pod lupou

Turbodiesel 2.5 CRDi odvádí v testované Kie Sorento dobrou práci. Kolik si za ní nechá zaplatit? Jakou spotřebu lze očekávat v zimě a jakou v letním období?

Dlouhodobý test ojetého vozu Kia Sorento z nabídky AAA AUTO se nám opět posunul o něco dál. Automobil pracuje spolehlivě a kromě investice do dvou žárovek v potkávacích světlometech si nevyžádal další náklady. Tedy vyjma spotřeby nafty. Turbodiesel 2.5 CRDi disponující výkonem 103 kW při 3800 ot./min. a pracující s maximálním točivým momentem 314 Nm při 2000 otáčkách za minutu nás potěšil klidným, tichým a vyváženým během.


V testovaném vozidle spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou. Podle tabulek tato kombinace znamená maximální rychlost 170 kilometrů za hodinu a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba by pak měla být 8,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. A teď něco z praxe. Se zrychlením není problém. Pohonná jednotka nevykazuje nežádoucí turboefekt a maximální rychlosti jsme v českých podmínkách ani nevyužili. Svižnou dálniční jízdu Sorento zvládá bez potíží a hladina hluku v interiéru přitom zůstává v rozumných mezích. Test vozu začal v zimním období. Pravda, letošní zima byla k českým motoristům a jejich vozidlům mimořádně milosrdná.

Přesto jsme automobil prověřili i ve skutečně zimních podmínkách, kdy několikrát došlo i k přepnutí pohonu na čtyřkolku. Většinou se ale testovací Sorento pohybovalo v mírnějších teplotách Prahy a okolí. Spotřebu nafty jsme pak spočítali na 9 až 10,5 litru, v závislosti na jízdním stylu.

Zde je nutno poznamenat, že Kia Sorento první generace nemá palubní počítač s ukazatelem spotřeby. Spolu s příchodem teplejších dnů se spotřeba trochu vylepšila. Při teplotách nad dvacet stupňů Celsia se už dá dostat i k hranici osmi litrů. To však vyžaduje téměř prstoklad na pedálu plynu. Při běžné jízdě v kombinovaném provozu či slabém městském provozu se spotřeba pohybuje v rozmezí 9 až 10 litrů na 100 km. Když jsme Kiu Sorento shodou okolností taktéž z nabídky AAA AUTO testovali v roce 2012, dostali jsme se na nižší čísla.

To však byl automobil vyrobený po faceliftu, tedy vybavený modernizovaným motorem. Ten sice vykazuje shodný výkon 103 kW, při lehké noze s ním ale šlo jet i za 7,5 litru na 100 km. Běžně se spotřeba pohybovala mezi 8,5 a 9 litry na 100 kilometrů jízdy. Spotřeba Sorenta v dlouhodobém testu není vzhledem ke konstrukčnímu stáří automobilu, jeho velikosti a hmotnosti jinak špatná.

Vždyť se jedná o vůz s hmotností 2055 kg a to není vůbec málo. Podtrženo, sečteno, s Kiou Sorento 2.5 CRDi se dá spolehlivě jezdit při průměrné spotřebě 9 až 10 litrů nafty na každých 100 kilometrů jízdy. Tyto hodnoty by neměly nikoho zaskočit.

6.6.2014 1:51| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist