Dlouhodobý test Audi A4: na startu

Do dalšího dlouhodobého testu ojetého vozu jsme vybrali Audi A4 s populárním turbodieselem 2.0 TDI. Vůz z roku 2010 má poměrně dost najeto, jak obstojí?

Vozy značky Audi jsou mezi motoristy velice populární. Tradičně automobily s turbodieselem pod kapotou lákají řadu řidičů a na trhu ojetin je jich dostatek. Některé jsou nabízeny vyloženě za zajímavé ceny, přitom nejde o žádné staré šlupky. Nám padl do oka výborně vybavený vůz z roku 2010, nabízený v pražském autocentru AAA AUTO za příznivých 329 999 korun.

Na pohled velice zachovalý automobil má ale najeto téměř 185 000 kilometrů, což není zrovna málo. Výhodou je však český původ, který umožňuje důkladnou kontrolu historie vozidla a ověření stavu počítadla ujetých kilometrů. Díky tomu víme, že udávané kilometry jsou skutečné.

Audi A4 sedan vybrané k testu nabízí opravdu rozsáhlou výbavu. Kromě nezbytného elektrického paketu samozřejmě nechybí dvouzónová klimatizace, tempomat či automatická světla (včetně přepínání na dálková) a stěrače. Výhodou jsou vyhřívaná sedadla, interiér však není čalouněn kůží a vozidlo postrádá navigační systém. V době chytrých telefonů to ale není až takový problém.


Srdcem vozu je mezi motoristy populární turbodiesel 2.0 TDI, zde disponující výkonem 105 kW, což se zdá být jako zcela dostačující. Spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a roztáčí pouze kola přední nápravy.

Testované Audi A4 je zkrátka typickým cenově dostupným zástupcem tohoto modelu: na pohled zachovalý vůz s bohatou výbavou a turbodieselem slibujícím úsporný provoz, ale s poměrně vysokým počtem ujetých kilometrů. Po těchto autech pokukuje řada řidičů, právě díky zajímavé pořizovací ceně. Někteří se ale bojí vyššího nájezdu a tak nakonec hledají jinde.

Právě proto jsme do půlročního dlouhodobého testu vybrali tento automobil. Během testování se zaměříme například na spotřebu, posvítíme si na jízdní vlastnosti a stav vozidla a po celou dobu budeme sledovat jak moc se celková ujetá vzdálenost na zkoušené „á-čtyřce“ projevuje.

Nyní má vůz za sebou více jak měsíc provozu v rámci testu. Proto si brzo řekneme více o chování automobilu za jízdy i jeho stavu. V dalších dílech se ale podíváme například i na servisní náklady a spotřebu oblíbeného turbodieselu 2.0 TDI.

O vyjádření ke spolehlivosti požádáme také zástupce AAA AUTO, odkud testované vozidlo pochází. Vždyť největší český obchodník s ojetými vozy má s nejen s tímto modelem značné zkušenosti.

27.12.2015 11:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist