Designéří Hyundai myslí na budoucnost

Na autosalonu v Ženevě se představí studie i-oniq, která posune design modelů Hyundai o další krok vpřed.

Přestože Hyundai teprve střídá staré modely řadou nových aut, navržených podle zásad jazyka fluidic sculpture, designové oddělení už hledá cesty, jak tuto filozofii posunout dál. Vizi designu zítřka uvidíme v Ženevě. Hyundai tu představí koncept i-oniq, jehož jediný známý nákres je titulním obrázkem článku.

Typickým příkladem jazyka fluidic sculpture je model i40. Jeho tvary jsou futuristické a neokoukané, Hyundai je nepoužívá dlouho, je tedy víc než pravděpodobné, že i-oniq přinese pouze jejich evoluci, nikoli revoluci.Šéfdesignér evropské divize Hyundai, Thomas Bürkle, slibuje: „Siluetu i-oniq definují dvě silné klenuté křivky, vytvářející hravý kontrast mezi ostrými charakterovými linkami a měkkými, přesto svalnatými detaily.“ Návrh studie i-oniq mají na svědomí zaměstnanci technologického centra Hyundai v německém Rüsselsheimu, tedy podřízení Thomase Bürkla. Jde o evropský stroj, navržený pro evropské oči.

Než budeme hádat, jak se nový design projeví v sériové produkci, počkejme na osobní setkání. Prvních produkčních potomků konceptu bychom se mohli dočkat už v roce 2013. Příští rok totiž skončí proměna modelové řady Hyundai do podoby diktované fluidic sculpture a bude čas udělat další krok.

19.12.2011 7:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist