Dálkový speciál Volkswagen Touareg a jeho pilot Rainer Zietlow na skok v Praze

Přestavěný Touareg s nádržemi umožňujícími dojezd až 3000 km absolvovala jeho posádka ze severu Evropy na jih Afriky trasu dlouhou přes 17 tisíc kilometrů.

K nejznámějším pilotům sedlajícím ne zrovna sériové Volkswageny patří třeba Ogier, Latvala, Foust či Sainz, lze k nim však zařadit také osoby jako je Rainer Zietlow, kteří reprezentují německý koncern VW poněkud jinak.

Zietlow má konkrétně v oblibě usednout do vozu a absolvovat dálkovou jízdu ideálně v rekordním čase, což se mu naposled podařilo při cestě z norského Severního mysu (Nordkapp), považovaného za nejsevernější místo kontinentální Evropy, ke Střelkovému mysu v Jihoafrické republice, který je pro změnu nejjižněji položeným místem afrického kontinentu.

Pro svou jízdu si vybral Volkswagen Touareg osazený třílitrovým dieselovým šestiválcem o výkonu 245 koní, který pro potřeby této jízdy dostal bezpečnostní klec, sportovní sedadla s vícebodovými pásy, upravený zavazadelník schopný pojmout více rezervních kol, především ale dvě nádrže o objemu přibližně 200 litrů prodlužující akční rádius až na 3000 kilometrů.

Jak Rainer Zietlow při své nedávné návštěvě v Praze přiznává, více než rok plánovanou trasu před ostrým startem projeli hned několikrát, přičemž původně měl se svými společníky v plánu překonat Středozemní moře ve střední části severní Afriky (mezi Sicílií a Tunisem), kvůli bezpečnosti se však nakonec rozhodli jet do Turecka a odsud se letecky přepravit do egyptské Káhiry.

Právě tato zajížďka prodloužila jejich trasu na více než 17 tisíc kilometrů, posádka však neměla daleko k tomu, aby ji nezvládli. Šestý den jízdy se Touareg stal (jak tvrdí Zietlow) účastníkem nezaviněné nehody v Tanzanii, naštěstí motor ani převodovka neutrpěly žádné vážnější škody, aby vůz po opravě nemohl pokračovat dál.

Navzdory zdržení trvala jízda, při které se zastavovalo pouze při tankování, kvůli jídlu a nezbytném vybavování formalit na hranicích 21 dnů, 16 hodiny a 36 minut, přičemž nejvíce času zabralo čekání na opravy po havárii. Posádka spočítala také čistý čas jízdy, který vychází na 8 dnů, 10 hodin a 26 minut, a to znamená velmi slušnou průměrnou rychlost skoro 84 km/h.

18.5.2015 6:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist