Daihatsu představilo na autosalonu v Jakartě osm konceptů

V rodince nových koncepčních studií najdete městská mini nápadně podobná Škodě Citigo či Fordu Focus RS, do Evropy se však žádný z těchto vozů nechystá.

Pokud právě přemýšlíte, že jste už docela dlouho nic neslyšeli o japonské automobilce Daihatsu spadající pod křídla koncernu Toyota, tak by se asi patřilo připomenout, že tato značka před dvěma lety zavřela na příkaz mateřské firmy v Evropě krám.

Rozhodnutí to bylo vcelku pochopitelné. Poptávka na trzích EU pokulhávala a výrobci tím pádem klesaly i zisky, proto nepřekvapilo, když zástupci Daihatsu ve finále oznámili, že se jejich výrobní program kompletně přeorientuje na klientelu v Indii, Číně a Asii tak nějak obecně.

Daihatsu mezičasem pár novinek a konceptů pro tamní oblast představilo, hotovou smršť však předvádí na právě probíhajícím autosalonu v indonéské Jakartě, o který jsme docela nedávno zavadili v souvislosti se světovou premiérou nového Datsunu Go+. Japonci sem dotáhli rovnou osm nových konceptů, z nichž některé by se teoreticky mohly dostat do výroby.

K těm na první pohled hotovým produkčním vozům patří například koncepty Ayla LuxuryAyla X-track, vycházející z miniaturního hatchbacku Ayla, který byl postaven podle pravidel třídy kei cars. Tmavě zelený Luxury – jak naznačuje i jeho jméno – rozvíjí myšlenku výbavou napěchovaného městského vozítka, zatímco černo-červený „crosstrack“ staví na popularitě třídy crossoverů.

Poměrně sympaticky vypadá rovněž studie Ayla GT připomínající tak trochu zminiaturizovaný Ford Focus RS, tisková zpráva nicméně nekonkretizuje žádná technická data ani dynamiku. Drsně se tváří rovněž žlutý shooting brake D-R Estate navazující na loňský koncept malého roadsteru D-R, jestli však alespoň z jednoho z nich vznikne nástupce kupé-kabria Copen, opravdu v tuto chvíli netušíme.

Mezi kompaktní crossovery se řadí také fialový koncept CUV, který podle Daihatsu nabídne své posádce i sportovní zážitky, jelikož ale firma opravdu téměř nic nekonkretizuje, jen stěží můžeme posoudit, nakolik to myslí vážně. Vtipná je rovněž zmínka o děleném zadním víku a variabilním interiéru – především pak v kontextu se zjištěním, že výrobce vypustil jednu jedinou fotografii exteriéru.

Podobně jako v případě modelu D-R, také modrá studie UFC 2 má svého stejnojmenného předchůdce UFC, který slavil svůj debut před rokem v Jakartě. O design sedmisedadlového křížence MPV a crossoveru se postarala tamní dcera PT Astra Daihatsu Motor a podle oficiálního sdělení tento vůz svými kompaktními rozměry a lehkou ovladatelností „ztělesňuje pohodlí nepostradatelné v každodenním životě Indonésie“.


Na závěr zde máme dvojici zelených konceptů nazvaných NC-YNC-Z. Jejich nic neříkající jména automobilka nijak nerozvádí, ale pouze naznačuje, že svými rozměry zapadají pod beztak kompaktní model Ayla. Při zběžném pohledu na nich asi nic zajímavého neobjevíte, pokud se však na chvíli zastavíte u modelu NC-Y, možná v něm objevíte pár společných stylistických znaků se Škodou Citigo. Protože se ale na jedné silnici potkají jen těžko, nepředpokládáme, že by domácí automobilka, potažmo VW, měly důvod stěžovat si.

zdroj: Worldcarfans.com

24.9.2013 11:36| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist