Dacia Logan (od 2004)

Dacia Logan využívá spoustu dílů shodných s Renaultem Clio. Některé problémy mají oba vozy společné, jiné trápí pouze model Logan.

Rumunská Dacia Logan vznikala pod taktovkou Renaultu. Stejně jako předchůdce, model Solenza, využívá francouzskou techniku. Ta je však modernější. Navíc se výrazně zlepšilo dílenské zpracování i použité materiály. Přesto v tomto směru patří Logan stále pod průměr.

V provedení sedan se vůz představil v roce 2004. Z počátku se dodával pouze s dvojicí zážehových osmiventilových pohonných jednotek o objemech 1,4 a 1,6 litru.

Prostorné kombi pod označením MCV bylo představeno v roce 2006. Jde o verzi, která dokáže přepravit až sedm cestujících. Změn doznala také nabídka pohonných jednotek. Objevil se šestnáctiventilový motor o objemu 1,6 litru a také úsporný turbodiesel 1.5 dCi.

O rok později ale byla šestnáctiventilová šestnáctistovka stažena z nabídky pro ČR. Do té se pro změnu dostal silnější turbodiesel o objemu 1,5 litru a výkonu 62 kW.

Bariérový test Euro NCAP absolvovala Dacia Logan v provedení sedan v roce 2005. Za ochranu posádky při nárazu vybojovala pouze tři hvězdičky z pěti možných, což je podprůměrný výsledek.

Za volantem

Prostor pro posádku tvoří levně působící materiály. Palubní deska je z tvrdých plastů s nevalnou povrchovou úpravou a totéž platí pro výplně dveří.

Výhodu vidíme v prostornosti interiéru. Ani cestující na zadních sedadlech se tísnit nebudou. Mnoho motoristů ocení i prostornou schránku před spolujezdcem a celkem pohodlná sedadla.

Zavazadelník má objem 510 litrů – to je pěkná hodnota. Opěradla zadních sedadel ale nelze sklopit, což jeho využití značně omezuje.

Dacia Logan fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Dacia Logan fotogalerie

Minusem je rozhodně špatné odhlučnění motorového prostoru a podvozku. Nepotěší ani nepřesné řazení. Motory i převodovky pocházejí od Renaultu. Stejně je to i s celou řadou dalších dílů, čehož si lze všimnout v interiéru.

Jízdní vlastnosti vozu vidíme jako podprůměrné, komfort odpružení ale není špatný. Tvrdé plasty uvnitř vozu jsou nezřídka zdrojem vrzání při přejezdu nerovností.

Základní agregát bude nenáročným řidičům stačit. Atletické výkony od něj ale nelze čekat. Výrobcem udávanou průměrnou spotřebu 6,8 litru jsme v zimních podmínkách asi o litr překročili.

Šestnáctistovka má znatelně více sil. Lépe si stojí i turbodiesely, které zdobí opravdu nízká spotřeba. Se spolehlivostí je to ale už horší. V tomto směru jsou rozhodně lepší volbou benzinové motory.

Časté závady

Dacii Logan velmi často trápí předčasně opotřebená spojka, objevují se vůle na přední nápravě i závady stěračů. Výjimku netvoří ani problémy s centrálním zamykáním nebo elektrickým stahováním oken.

Zejména u automobilů z počátku výroby se můžete setkat s vadami laku, ale i korozí. Ta se projevuje jednak jako povrchová koroze podvozkových částí, což není takový problém. Napadá však také zadní podběhy a zde dokáže způsobit velké škody. Rez často pracuje tiše pod koberci v zavazadelníku a výsledek může být děsivý.

Turbodiesely 1.5 dCi nezřídka trápí vadné vstřikovače. Následná oprava rozhodně nepatří mezi levné a zcela smaže úspory vzniklé nízkou spotřebou.

Motorizace

Zážehové motory: 1.4/55 kW, 1.6/64 kW, 1.6 16V/79 kW.
Vznětové motory: 1.5 dCi/50 kW, 1.5 dCi/62 kW.

KLADY
nízké ceny ojetin
prostorný interiér
objemný zavazadelník
sedmimístné kombi MCV

ZÁPORY
rychlý pokles hodnoty
slabé odhlučnění interiéru
laciný vzhled interiéru

Milan Jirouš

5.2.2010 7:12| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist