Čtenářský test Subaru XV 2.0D Comfort

Ojetá auta | vydáno 26. 3. 2015

Velikost textu: a a a

Luděk je nadšený "subarista," test jeho BRZ už jsme četli před časem, teď tady máme osobní recenzi modelu XV 2.0D.

Používám Subaru XV 2,0 D cca 3 roky jako služební automobil, takže jsem doposud najel cca 80 tis. km. Nejezdím příliš po městě ani krátké trasy, ale střídám cesty po okreskách, trochu město a také nějaká dálnice včetně občasné cesty po německé dálnici. Na začátek musím sdělit, že od začátku auto splnilo mé očekávání a opravdu nelituji, že jsem jej zakoupil, i když mě trochu varovali, že se u dieselového motoru mohou projevit problémy s DPF a dokonce u starších provedení motoru došlo k jeho poškození.

Je tedy pravda, že se cca v 50 tis. rozvítila kontrolka DPF, ale zhasla po ustálené jízdě dle návodu. Řešil jsem to občasným přidáním aditiva do nafty a tankováním nafty u značkových výrobců, takže se dále tento problém již neobjevil. Zjistil jsem, že nejlépe auto jede na naftu Verva od Benzina a dokonce především na dálnici o cca 0,4 l/100 km spadne spotřeba při stejných podmínkách.

Dlouhodobá spotřeba se dle počítače pohybuje na 6,6 l/100 km. Pouze na dálnici stoupne na 7 – 7,2 l/100 km. Vlastně spotřeba je velmi závislá na používaných otáčkách, takže se je snažím držet v rozmezí 1 600 až 2 500 ot/min, kde je pod plynem dostatek rezervy na rozjetí a je možné dostat i spotřebu pod 6 l/100 km. Jezdím svižněji a moc nebrzdím, takže mám ještě všechny původní kotouče i destičky. Vlastně se mi neobjevila žádná závada a jediným problémem je, že se výrazněji sjíždí pneumatiky na zadní nápravě (letní i zimní). Nekonzultoval jsem v servisu, zda je to obvyklé nebo je to dáno mým způsobem jízdy.

Takže jako u všech Subaru, se kterými jsem doposud jezdil, velmi oceňuje náhon na všechna kola a tím i bezpečnost jízdy na povrchu s nižší adhezí. Zatáčky pod plynem jezdí XV samo a bez výraznějších náklonů oproti Forestru. Podvozek je trochu tužší, ale myslím, že je velmi dobře vyladěn na naše silnice a kola se drží silnice jako klíště i při větších nerovnostech. Není to úplně auto na dálnice, kde by sneslo nějakého koně navíc, ale určitě nezdržuje provoz a bez potíží jede kopec nekopec 150 km/hod bez velkého řazení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Motor je velmi tichý a určitě není uvnitř dle hluku moc poznat, že je to nafta. Spíš je příjemný průběh kroutícího momentu pro pohodovou jízdu. Pro řidiče a spolujezdce je dostatek prostoru včetně místa vzadu, kde je místa více, než v kdejaké audině. Je samozřejmě znát vyšší stavba, která je ale velmi příjemná pro nastupování a přehled o provozu mezi ostatními auty. Oslovuje mne také jednoduchá přístrojová deska bez zbytečností, ale se vším, co je potřeba a tam, kde to má být.

Zvykl jsem si i na couvací kameru a další příjemnosti, jako je dešťový senzor, automatická světla apod. Vlastně nemám co dalšího vytknout, určitě mohu auto doporučit a věřím, že najedu ještě mnoho dalších kilometrů bez potíží. Asi kdyby byla nižší cena, tak XV potkávám na silnici daleko častěji.

text: Luděk B.

Komentáře ke článku

  • Opravdu skvělé Zobrazit
    25. 5. 2017, Oťan

SpinTires MudRunner: Simulátor pro ty, co se rádi rochňají v bahně, pokračuje

Máte rádi závodní hry? A co takhle zkusit jednou trochu zpomalit a vychutnat si něco úplně jiného? Již brzy se můžete rochňat v bahně u dalšího pokračování simulátoru SpinTires.

SpinTires MudRunner: Simulátor pro ty, co se rádi rochňají v bahně, pokračuje

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den. Zaparkovala jsem příliš blízko 2. auta. Já jsem s mírným diskomfortem z... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist