Čtenářský test: Subaru Impreza WRX STi wagon

Ojetá auta | vydáno 7. 5. 2012

Velikost textu: a a a

Hlas lidu? Test vlastního auta? Proč ne, dali jsme opět šanci jednomu ze čtenářů a tohle je výsledek, recenze Subaru Impreza z roku 1999.

Subaru Impreza WRX STi wagon Verze 6 jsem koupil už jako přestavěnou na LHD 2010/3. Auto mělo najeto 150.000 Km, což byl nepodstatný údaj, protože jsem osobně znal majitele i servis, kde byla Impreza přestavěna a kam jezdila na servis a pravidelné prohlídky.

Hned jak jsem se stal hrdým majitelem, proběhlo několik úprav resp. oprav. Výměna olejů, kompletní kontrola, nástřik podvozku, montáž přídavného budíku tlaku oleje VDO, výměnu olejového čerpadla pro vyšší tlak, výměna baterie, výměna předních brzd, výměna zadních brzdových destiček, a tak dále a tak dále.Samozřejmě jsem svoji novou Imprezu během oprav testoval a vymýšlel si další a další změny a detaily, které jsem chtěl doladit podle svých představ k ideálu. Nejefektivnější úprava přišla v roce 2011, to byl celolak s vytažením předních a zadních blatníků.

Výbava byla, a pořád je, absolutně ideální, počínaje střešním oknem a klimatizací, elektrickým stahováním všech oken, dále mám elektricky ovládaná zrcátka (a to včetně sklápění), sportovní volant MOMO a samozřejmě ta úžasná STi sedadla, které Vás podrží za každé situace.


Tříramenný volant padne skvěle do ruky, bílé budíky za ním vypadají skvěle.

I když by si někdo vzhledem k vyhlášeným schopnostem Subaru mohlo zdát, že jsem Imprezu chtěl jen jako auto pro víkendové ježdění, opak je pravdou, od chvíle, co jsem auto koupil, jsem ho využíval pro každodenní provoz. Spotřeba sice nebyla společně s provozními náklady nikterak zanedbatelná, ale upřímně, kdo by nejezdil, měl-li by možnost a mohl každý den cítit báječné jízdní vlastnosti.

Několikrát jsem ocenil i zavazadlový prostor, který je sice menší než u klasických kombíků, ale v praxi rozhodně využitelný. Po sklopení sedadel se dá naložit i větší skříň, stejně tak prostor pro cestující vzadu, myslím, že pátý člověk se vzadu cítí trošku utiskovaný rameny spolujezdců, nikdy jsem to ale nezkoušel.

Karoserie vozu je tuhá, pokud je doplněna přední, zadní a spodní rozpěrou v kombinaci s funkčním podvozkem, je vůz naprosto stabilní a lze s ním vyvádět opravdu lecos.V současné době má dvouapůl litrový boxer odhadem nějakých (nezměřených) 310 koní. A ta spotřeba? Někde u dvanácti litrů při běžné jízdě, pokud na to šlápnu, samozřejmě se klidně zdvojnásobí.


Za velkými koly pracují ventilované brzdové kotouče a sportovní destičky.

Celkem jsem najel 25.000 km za dva a půl roku a jistě že ne všechny kilometry na běžné silnici. Stalo se nevyhnutelné, Impreza bohužel po nájezdu 1000 kilometrů zaklepala na klice, což je obvyklý "japonský problém."

Nechtěl jsem nic podcenit a rozhodl se pro celkovou kontrolu. Když byl motor venku, přišlo se na nutnost výměny spojky, mezinápravového diferenciálu a dalších věcí s tím spojených, investice byla nutná, muselo se opravovat a měnit. Po záběhu motoru všechno funguje jak má a už nenastal další problém.

Náklady bych rozdělil do dvou skupin. Vzhledem k tomu, že jsem si pětadevadesát procent věcí dělal sám, platil jsem jen náklady za materiál. A na autě jsem dělal i věci, které nebylo opravovat nezbytné, proto druhá skupina.

Lukáš

Takže nutné náklady byly:
spojka – 9000 Kč
brzdy – 9500 Kč
mezinápravový diferenciál (včetně oleje atd.) - 22.000 Kč
generální oprava motoru - 60.000 Kč
akumulátor Banner – 2000 Kč
výměna vodní hadice turba – 400 Kč

A tady jsou náklady z rozmaru:
audio – 8000 Kč
budík tlaku oleje – 1500 Kč
celolak - 30.000 Kč
intercooler STi 2006 – 3000 Kč
rozpěra zadní – 1500 Kč
volant momo STi – 1500 Kč
pedaly RAZO – 1000 Kč
a další a další a další.


Pozn. redakce: Lukáš si právě koupil nový stroj, stejná značky, větší, silnější...
Takže "bílá" je aktuálně na prodej. Případní zájemci mohou psát na redakční email, rádi předáme kontakt.

DOPORUČUJEME: První jízda Subaru Impreza XV 2.0D

Komentáře ke článku

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, pane doktore, prosím o Váš názor na níže popsanou situaci. Před zúženým... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist