Čtenářský test: Porsche Cayenne V8 LPG

23 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Ojeté osmiválcové SUV od Porsche s pohonem na plyn? Jaká je reálná spotřeba, nebo přesněji jak vysoké jsou náklady? A jak se člověk k osmiválci na LPG vlastně dostane?

Diskuze

7 komentářů

    BAF

    Zajímavé, jak je čtenářský test mnohem poutavěji napsaný, než většina „profesionáních“ článků za posledních několik měsíců. A to ani nezmiňuji konkrétnost a vypovídající hodnotu. Kéž by si z toho vážení páni redaktoři vzali příklad. O kolik by byla řeč čísel i subjektivních dojmů lepší, než nekonečné rytí se v policii, či motorkářích.

    M!

    Souhlas, sice jsem s LPG nikdy nejezdil, ale musím říct že to je velmi zajímavý článek obsahují přesně věci na které si dát pozor v případě že někdo přestavuje auto na LPG.
    Velmi pěkně popsané zkušenosti! 🙂

    Komik

    Slyšel jsem, že LPG nemívá problémy v menších objemech – do 0.5 l valců, u větších se nestíhá plnit objem ve vyšších otáčkách, což budou asi popsané problémy. Jinak systém Elpigas, který je popisován je údajně spíše podprůměr – musejí se častěji měnit vstřikovače a je poruchovější než Lovato, BRZ…

    Přistřik Flashlube – bych asi dal do každého auta – zvlhčuje plyn a náplň se dá koupit 5l za 1300 – vydrží tak 100 tis :), u některým systémů je již součástí a nepřiplácí se.

    Jako největší průšvih u LPG vidím zákonné prohlídky 1r nebo 10.000, což pro mě znamená každé 3-4 měs. do servisu, aby řekli, že autu nic není.. určitě interval co 20.000 aby se systém kontroloval třeba při výměně oleje byl příjemnější. V tomto ohledu žijeme v legislativě z doby, kdy se předělávaly karburátorové š120, nynější vstřikovací systémy jsou méně problematické a … o kolika explozích LPG jste za poslední rok slyšeli? A o kolika explozích plynu v domě..?

    Jinak na všech autech jezdíme ca 8-10l plynu (100-140 hp). Takže úspora proti bezinu je 40%, proti naftě ca 20% (na palivu). Osobně LPG volím protože 80% jízd mám po městě (když je pod nulou, jezdím jen na bezin – trvá než se motor zahřeje na37C, aby se systém přepl, takže to ani nemá smysl) a 2x do týdne jezdím dálky, kdy jste pod náklady dieselu…

    Kyle

    Dovolím si stručně popsat vlastní zkušenost se systémem Vialle v Subaru Legacy 2,0 ( 110kW), najeto 160 000 km. Jedná se o systém označovaný jako LPi, jde o vstřik LPG v kapalné fázi. MOntáž Autogas Coubal. Přístup distributora příkladný jak co se týče ochoty, tak komunikace, tak rovného jednání. Co se týče funkce systému, tak je bezproblémová pouze tehdy, pokud čerpám LPG v Německu. U nás se auto potýká s velmi nepravidelným chodem motoru, v zimě při vysoké vlhkosti a T kolem 6stC katastrofální funkce, především pokud jedu pilu a pak zvolním. Je pak nutné opakované přepínání na benzín, jinak dojde k chybovému hlášení řídící jednotky vozu a tu je nutno v servisu resetovat. Opakovaně jsem toto sděloval při servisních prohlídkách u Coubala : Odpověď : nemohou s tím nic dělat. Tomu věřím a znovu opakuji, že při čerpání plynu v Německu , Rakousku, Slovinsku a jinde není nejmenší problém.Při plánované výměně rozvodů v 120000 km komentář servismana ( také jezdí se svým Súbem na plyn, systém LPG ale používá jiný), že opotřebení bylo extrémní. Krátce poté neresuscitovatelná porucha řídící jednotky LPG, výměna u AG Coubal v Kolíně ( bleskurychle na počkání, cena asi 12000 czk). Poté nižší spotřeba, problémy s nepravidelností chodu trvají a dá se říci, že se zhoršují.
    V plánu mám ještě zakoupení a vyzkoušení “ LPG Reinigeru“, což je prostředek k čištění LPG systémů, prodávaný v Německu (aplikuje se do nádrže).
    Závěr po 160000 km s Vialle: LPG znovu ano, ale systém Vialle pro použití v ČR již nikdy více. Už mě to nebaví. Problémy můžou být podle mého laického soudu v čistotě paliva, nebo v poměru propan/butan, ale to na věci nic nemění.

    Martin

    Velmi dobre napsane…mel jsem na LPG jen jedno auto a to Lanos 1.6, paradoxne to na LPG jezdilo lepe nez na benzin, ale to uz je davno. Chtel jsem nechat prestavit X5 4.4 ale bylo mi receno at to nedelam, ze to ten motor nevydrzi…coz je skoda.

    macca

    koukám že porsche je na prodej za 300000,- .. to jste ho moc dlouho neměl.

    pedos

    chtěl jsem vyzkoušet jak funguje to samé v turbu…možná se časem podělím o zkušenosti 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist