Čtenářský test: Opel Calibra 2.5 V6

Hlas lidu? Test vlastního auta? Proč ne, dali jsme opět šanci jednomu ze čtenářů a tohle je výsledek, recenze Opelu Calibra z roku 1994.

V devadesátých letech jsem si všiml tohoto krásného a  aerodynamicky propracovaného auta, bohužel bylo v té době pro mne nedosažitelné, měl jsem v té době Favorita a malé děti. Nicméně náhoda tomu chtěla, že jsem v roce 2002 narazil na Calibru 2,0i rok výroby 1991.

V dobrém stavu a za slušné peníze. V srpnu 2010 jsem cíleně našel krásně zachovalou a  dobře udržovanou Calibru V6 z roku 1994. Dvoulitr jsem prodal, když měl najeto 242 000 km a začala se objevovat rezatá místa. Vzpomínám na něj velmi rád, byl spolehlivý a moc dobře sloužil.Calibra V6 mne nadchla. Auto v perfektním stavu, barva je zelenomodrá metalíza. Ve výbavě je centrální zamykání, palubní PC, ABS, airbagy, kontrola trakce, elektricky ovládaná okna a zrcátka, klimatizace, tlumiče KONI s nastavitelnou tuhostí, snížené pružiny o 30 mm vepředu a o  15 mm vzadu. Kotouče Zimmermann, které výrazně zlepšují brzdný účinek a kola 205/50 R16. Motor je šestiválec do V, objem 2498 cm3, úhel válců 54° se čtyřiadvaceti ventily a čtyřmi vačkami, označovaný jako C25XE. Oficiálně je výkon 125 kW (170 koní) při 6000 ot., točivý moment je 227 Nm při  4200 ot. Tenhle motor má ale naměřeno (při 142 000 km) u Srby 137 kW (187 k) a  242 Nm a to bez jakýchkoliv úprav! Zrychlení je 0 – 100 km/h za 7,6 sekundy a  maximální rychlost 237 km/h. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti je bez jednoho rovných čtyřicet metrů.

Calibra má výborné jízdní vlastnosti, pro mne nestárnoucí vzhled, koeficient odporu vzduchu Cx=0,26 (ve své době nepřekonaný rekord mezi sériovými auty) a rozumnou spotřebu. Spolehlivý, tichý a silný motor 2,5 V6, který najede při dobré údržbě i 500 000 km! Motor, když šimrám plyn, není vůbec slyšet a je úžasně pružný. Pokud dám plný plyn a vytočí se nad 3000 otáček má nádherný a  ostrý zvuk, přičemž táhne čím dál větší silou až do omezovače při cca 6500 otáčkách. Karosérie byla vyrobena ve Finsku a dobře odolává korozi, v zimě s ní nejezdím a nikde není po rzi ani stopy.

Auto má prostorný vnitřek, pohodlná sedadla, velký kufr s objemem 300 l a po sklopení sedadel 980 l. Na svou dobu je to výborná výbava. Spotřeba při dodržování limitů je do 7-8 litrů, pokud na to člověk hodně šlápne, tak si vezme kolem deseti, ve městě jezdí na krátké trasy za deset, jedenáct.Mezi slabší stránky patří přehřívání interiéru sluncem (velké prosklené plochy), díky těžšímu motoru (o 140 kg než u ostatních modelů) má těžší čumák, takže se trochu víc projevuje nedotáčivost. Na naše silnice by to chtělo měkčí podvozek. Poruchy nejsou žádné, jen běžná údržba a spotřební materiál za normální ceny. Např. nový rozvodový řemen, napínací a vodící kladky a  výměna oleje v převodovce stála 7 500 Kč a je 120 000 km pokoj. Náhradní díly (pokud by to člověk nedej bože nakřápnul) jsou trochu dražší, ale cenově srovnatelné se současnými auty.

Je to velmi příjemné prostorné a pohodlné auto na dlouhé cesty, se kterým se dá jet „na pohodu“, případně se sportovně svézt. Možná z ní časem bude krásný veterán.

Václav Beneš

DOPORUČUJEME: Ceny oprav nejčastějších závad ojetých aut

20.3.2012 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist