autoweb.cz > Citroën > citroën jumpy > citroën jumpy karoserie > citroën jumpy karoserie van > Citroën Jumpy a Spacetourer (2016) na českém trhu
Citroën Jumpy a Spacetourer (2016) na českém trhu
Pro Citroën je nová generace modelu Jumpy a jeho civilní verze Spacetourer velmi důležitá, užitková vozidla kategorie K1 jsou totiž nejrychleji rostoucím segmentem trhu. Jumpy u nás nepatří se 158 prodanými kusy za loňský rok mezi nejprodávanější vozy, s 831 prodeji vévodí českému trhu Volkswagen Transporter následovaný 470 prodanými Fordy Transit. To se má ovšem nyní trochu změnit.
Citroënu Jumpy by tomu měla dopomoci nová platforma EMP2, která slibuje lehčí konstrukci, nižší spotřebu a komfortnější jízdu. To je ve třídě docela unikát, jelikož všichni konkurenti jezdí na velmi letitých platformách. Lákadlem je také pětihvězdičkové hodnocení v nárazových zkouškách Euro NCAP a též moderní asistentnčí a bezpečnostní technologie.
Z nich nechybí třeba head-up displej (v segmentu unikát), xenonové světlomety s automatickými dálkovými světly, adaptivní tempomat, 7″ dotyková multimédia, čtení dopravních značek s funkcí uložení rychlosti do tempomatu, upozornění na vyjetí z pruhu, zadní parkovací kamera, nová navigace Connect Nav, hlasové ovládání nebo bezklíčový vstup včetně bezdotykového otevírání bočních posuvných dveří kopnutím pod zadní nárazník.
Tradičně je na výběr z několika druhů a rozměrů karoserie. Nechybí furgon (L1, L2 a L3), polokombi (L2 a L3), kombi (L1, L2 a L3) a Spacetourer (L1, L2 a L3), který představuje luxusnější civilní verzi. Výška je k dispozici jen jedna, a to jednak z důvodu nevelkého zájmu o vyšší verze, zadruhé Jumpy a Spacetourer tak slibují s výškou 1,9 metru přístup i do podzemních garáží. Jednotlivé délky, rozvory a objemy přepravních prostor shrnuje následující tabulka.
Délka (v m) | Objem (v m3) | Rozvor | Zadní převis | |
L1 | 4,60 | 4,60 | krátký | krátký |
L2 | 4,95 | 5,30 | dlouhý | krátký |
L3 | 5,30 | 6,10 | dlouhý | dlouhý |
Vnitřní prostor lze dále zvětšit pomocí paketu Moduwork, který přináší otvor v dělicí přepážce v úrovni sedadla spolujezdce. Díky tomu lze naložit o 1,16 metru delší předmět a přepravní kapacita se zvětší o 0,5 m3. Zanedlouho bude k dispozici také praktické výklopné sklo v zadních dveřích.
Pod kapotou nalezneme známou paletu výhradně turbodieselových motorů, a to 1.6 BlueHDi o výkonu 95 nebo 115 koní, a 2.0 BlueHDi ve verzích 120, 150 a 177 koní. Všechny pohonné jednotky jsou spojené se šestistupňovou manuální převodovkou s výjimkou základní motorizace 1.6 BlueHDi 95, která dostala pouze pětikvalt. Šestistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem pak dostane jen vrcholná verze 2.0 BlueHDi 180. Pohon všech kol od společnosti Dangel bude k dispozici až časem, nejpozději však někdy v roce 2017.
Nový Citroën Jumpy začíná s cenou na rovných 500 tis. Kč ve verzi 1.6 BlueHDi 95 a karoserii Furgon, jistě však bude ještě levnější, jelikož akční ceník zatím není k dispozici.