Citroën Grand C4 Picasso (2014) oficiálně představen

Až o 110 kg nižší hmotnost oproti předchůdci díky kompozitům a hliníku, více prostoru a v prvopočátku pouze diesely s automaty.

Dnešek vypadal na čisté sólo Mazdy s její novou trojkou, a co vám ještě teď večer můžeme slíbit, je, že náš příliv informací o pětidveřovém hatchbacku nekončí – na londýnské prezentaci máme své zastoupení, takže počítejte i se živými fotkami. Japonský part však poněkud narušil francouzský koncern PSA se svým Citroënem Grand C4 Picasso.

Je docela vtipné, že jsme polo-špionážní fotografie „Velkého“ Picassa zveřejnili jen před pár hodinami a ptali jsme se, co Citroën neformálním, veřejným korzováním své novinky sleduje. Ať už ale byly důvody jakékoli, tímto pozbývají na významu.

Citroën C4 Picasso velká fotogalerie

Citroën C4 Picasso fotogalerie

Sedmisedadlové Grand C4 Picasso podle očekávání žádná velká překvapení nepřináší. Je postaveno (stejně jako jeho menší sourozenec) na nové modulární platformě EMP2, ačkoli v tomto případě byl rozvor náprav kvůli integraci třetí řady sedadel prodloužen o jedenáct centimetrů (na 2,84 m), přičemž celková délka auta odpovídá předchůdci (4,59 m).Na některé podrobnosti o konstrukci ještě čekáme, víme ale, že se konstruktérům podařilo nezanedbatelně snížit podlahu kabiny třeba uložením zadních tlumičů do horizontální roviny a tím výrazně vylepšit prostorové podmínky pro posádku i jejich zavazadla – při pětisedadlové konfiguraci má kufr objem 645 litrů a posunutím prostřední lavice vpřed až 700 litrů.

Za zmínku rozhodně stojí také to, že Grand Picasso je ve srovnání s minulou generací v průměru až o 100 kg lehčí (e-HDi 115 až o 110 kg), což je kromě jiného důsledek použití kompozitového víka zavazadelníku i podlahy v zadní části auta, společně s hliníkovou přední kapotou.

Z motorizací jsou momentálně známé pouze tři diesely. Citroën jejich objemy neuvádí, předpokládáme ale, že e-HDi 90e-HDi 115 jsou přeplňované šestnáctistovky s výkony odpovídajícími jejich označení a BlueHDi 150 bude dvoulitr se 150 bhp, tedy 152 koňmi.

Pohonné jednotky budou bez rozdílu spřaženy buď se šestistupňovým robotizovaným manuálem ETG6 (kromě nejsilnější motorizace) anebo klasickým šestistupňovým automatem. Francouzi slibují u „bezspojkových“ systémů průměrnou spotřebu jen 3,8 (90) alternativně pak jen 4,0 litru (115) nafty na sto kilometrů.

Termín uvedení Citroënu Grand C4 Picasso Francouzi v tiskové zprávě nespecifikují, bylo by ovšem překvapivé, kdyby jej nepředvedli už na podzimním autosalonu IAA ve Frankfurtu a nesnažili se jej uvést na evropské trhy ještě před koncem letošního roku.

26.6.2013 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist