Citroën chce s C–Elysée ovládnout Paul Ricard

Říká se, že s jídlem roste chuť, a tak je logické, že po fenomenálním úspěchu v Marakeši si na domácí půdě klade francouzský závodní tým jen ty nejvyšší cíle.

Ani ne týden po zahajovacím kole v Marakeši se pojede WTCC (vůbec poprvé) na okruh Paul Ricard. Citroën se speciály C-Elysée bezesporu tak, jak v prvním podniku, obsadit nejvyšší místa. José-María López zatím vede průběžné pořadí světového šampionátu o bod před Sébastienem Loebem.

Yvan Muller je po problémovém startu zatím celkově pátý. I když ještě není přímo na závodní dráze, bojuje Citroën Racing Team s časem už nyní. Mezi koncem v Marakeši a prvními volnými tréninky na okruhu Paul Ricard jsou pouhé čtyři dny, takže žádný prostor pro odpočinek. Hned jak kamiony dorazí po 2500 kilometrech cesty a plavby po Středozemním moři na francouzský okruh, pustí se mechanici do práce, zejména na voze, který pilotuje Yvan Muller.

Ten během první závodní neděle poškodil. „Poškození je očividné, ale podvozek zůstal nedotčen a my budeme schopní auto opravit včas,“ uvedl Xavier Mestelan, technický ředitel Citroën Racing. „Naším cílem je připravit Yvanovi špičkové auto, aby mohl bojovat v závodě za rovných podmínek. To ale neznamená, že bychom nějak ošidili vozy Pechita a Séba! I přes velké množství práce při testování v přípravné fázi jsme stále v procesu seznamování se s autem.“

„Myslím, že diváci uvidí v Le Castellet opravdu zajímavé souboje,“ předpovídá Yvan Muller. „Na trat Paul Ricard mám jen ty nejlepší vzpomínky, třeba z Touring Car Světového poháru. To se ale psal rok 1995. Snad to opravdu bylo v tom roce! Byla to teprve moje druhá sezona v Super Touring, ale já jsem dojel na čtvrtém místě.“

Driftující závodní auta

Zobrazit všechny fotografie

A co říká před druhým závodem král Seb? „Je to jeden z okruhů, které znám nejlépe,“ říká. „Doufám, že z toho bude francouzský mítink. Uvidíme, kde budou příležitosti k předjíždění. Nebude to snadné, protože rovné sekce jsou relativně krátké. Opět bude rozhodující kvalifikace.“

Víkend zahájí první volný trénink v pátek v 12.30 hod. Následovat budou dva tréninkové starty v sobotu v 9 a 11.30 hod. Ty týmům poslouží pro dobrou přípravu na kvalifikaci v 15.00. Podobně jako ve formuli 1 budou rozhodovat tři kvalifikační starty – Q1 (20 minut), Q2 (10 minut, pouze pro 12 nejrychlejších z Q1) a nakonec Q3 (s letmým startem pro pět nejrychlejší z Q2). Nedělní závod číslo 1 na 16 kol se pojede od 13.15 hod. Pak se depo uzavře a týmy budou mít jen 15 minut na servis před druhým závodem. Ten odstartuje v 17.15 hod.

17.4.2014 5:08| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist