Citroën C4 Cactus Airflow 2L: po dietě o 100 kg méně, jezdí i na vzduch a žere 2,0 l

(+ video) Městský crossover „Kaktus“ se dočkal další verze. Na pařížském autosalonu se představí se pneumatickou hybridní technikou a spoustou odlehčujících materiálů.

Menší ochutnávku nového Citroënu C4 Cactus jsme vám již naservírovali a můžeme slíbit, že vám jej brzdy představíme i v plnohodnotném testu, tady a teď však máme čerstvý pařížský koncept postavený na jeho základech, který ukazuje mobilitu sahající za životnost tohoto crossoveru. Čím je zajímavý?

Předně asi další dietou, která o velmi slušných 100 kg snížila beztak nízkou hmotnost „Kaktusu“, který se tímto dostal na fantastických 865 kg. Konstruktéři dosáhli dané odlehčení nasazením hliníkových komponentů, ze kterého je kupříkladu kapota, některé nosníky, zadní část podlahy, dále rozsáhlejším využitím vysoko pevnostní oceli a ke slovu se dostal i karbon a další kompozity (dveře, blatníky, víko kufru, kostra zadní lavice…) či polykarbonát použitý při výrobě střešního okna.

Zajímavě vypadají rovněž aktivní prvky aerodynamiky upravující proudění vzduchu skrze nasávání v předním nárazníku a neobvyklé jsou rovněž klapky na devatenáctipalcových kolech otevírané odstředivou silou závislou od otáček, respektive rychlosti vozu.

Pod kapotou konceptu Airflow je standardní atmosférický tříválec PureTech o objemu 1,2 litru, společně s ním však přední kola roztáčí vzduchová hybridní jednotka. Sestává ze dvou hydraulických čerpadel, automatické planetové převodovky a kompozitní zásobníků, které (zjednodušeně řečeno) ukládají rekuperovanou energii nikoli ve formě elektrické energie do akumulátorů jako je tomu u jiných hybridů, ale ve formě stlačeného vzduchu.

Dále jsou zde úpravy snižující ztráty způsobené třením součástek spalovacího agregátu až o 20 procent, přičemž PSA tvrdí, že se jim podařilo zvýšit výkon o pět procent i celkovou účinnost. Výsledkem má být spotřeba jen 2,0 litru benzínu na 100 km, ačkoli jistě bude záležet i na tom, jestli měření v rámci normy NEDC bude začínat s plnými či prázdnými tlakovými zásobníky.


18.9.2014 10:17| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist