autoweb.cz > Citroën > Citroën C3 > Citroën C3 1.2 PureTech 110 EAT6: Stylový kliďas
Citroën C3 1.2 PureTech 110 EAT6: Stylový kliďas
Dynamika 9
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.2
Radosti
- Silný a úsporný motor
- Skvělé sladění s automatickou převodovkou
- Stylový design
- Komfortní podvozek…
Starosti
- …který při rychlé jízdě snadno zaženete do úzkých
- Pomalý multimediální systém
Při pohledu na testovací exemplář jsem se nemohl ubránit pocitu déjà vu. V pořadí třetí kus, který zamířil do redakční garáže, byl vyveden ve stejném barevném provedení kombinující bílý lak a červené detaily.
Je sice pěkný, ale rád bych viděl cé-trojku i v jiné barvě, zvlášť když je na výběr 36 různých barevných kombinací, od těch nenápadných, až po vyloženě extravagantní. O pozornost není za volantem cé-trojky nouze, buclaté tvary doplněné o trochu dobrodružných plastů ve stylu SUV u něžného pohlaví očividně fungují.
V čem se tedy třetí kousek liší? V jedné zásadní věci – na rozdíl od dvou předchozích disponuje automatickou převodovkou. A troufám si tvrdit, že právě kvůli tomu bude v očích převážně žen představovat onen ideál, který jim umožní pohodlnější a hlavně klidnější jízdu.
Interiér
Pokud už jste četli některý z předchozích testů, ani interiér pro vás nebude něčím neznámým. Design ve velkém používá motiv zakulacených obdélníků, nebojí se barev a nešetří stylovými prvky – vtipným detailem jsou třeba poutka na zavírání dveří. Vyzdvihnout musím také kufr o objemu 300 litrů, do kterého se bez problémů vejde filmový stativ nebo desetikilový batoh s fotoaparátem.
Ve výbavě samozřejmě nemůže chybět ani dotykový displej, ty nejdůležitější funkce sice mají klasická tlačítka, ale například pro nastavení vnitřního okruhu klimatizace se musíte zdlouhavě prokousávat komplikovaným menu místo stistknutí jednoho tlačítka. Radosti pak nepřidá ani pomalá odezva celého systému.
Moderní prvky pak zastupuje například kamera integrovaná ve zpětném zrcátku, která kromě funkce bezpečnostní kamery v případě nehody dokáže zachytit památné momenty z cesty. Za výhodu pak považuji také to, že díky integraci v zrcátku nijak nezhoršuje výhled a nepřekáží tady žádné kabely jako v případě dokupované kamery.
Pohon
Tříválcová dvanáctistovka funguje pod kapotou Citroënu výtečně, motor má sice nezaměnitelný tříválcový chod, ale v interiéru nikterak neruší hlukem ani vibracemi. Vrcholná verze s výkonem 110 koní, která se pojí právě v kombinaci s automatickou převodovkou, pak nemá nejmenší problémy s rozhýbáním auta ani na dálnici.
Spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou se podařilo na výbornou, řada aut v této kategorii se stále spoléhá buď na robotizovaný manuál či převodovku typu CVT, ale ani jedna se nemůže rovnat klasickému hydrodynamickému měniči, který nabízí Citroën. Rozjezdy jsou hladké, převodovka řadí plynule a do města se vyloženě hodí.
V přijatelných mezích se pohybuje i spotřeba, která ve městě jen výjimečně překročí hodnotu sedmi litrů, na okresce se s lehkou nohou dostanete i pod šest, což považuji za velmi slušnou hodnotu.
Ovladatelnost
Musím přiznat, že předchozí generace mě po jízdní stránce příliš neoslnila, ta současná naštěstí nabídne mnohem důstojnější jízdní projev, a to se zachováním výborného komfortu. Do zatáček se sice C3 naklání jako opilý námořník, ale pohodlnější auto v segmentu budete hledat velmi těžko.
Citroën C3 1.6 BlueHDI 100: Kouzelná krabička
První jízda | vydáno 1. 2. 2017
Podvozek se dokáže velmi dobře vypořádat s různými nástrahami na silnici a výsledkem je jen měkké zhoupnutí karoserie. Při svižnějším tempu ale podvozek poměrně snadno zaženete do situace, kterou musí hasit stabilizace, taková už je ale daň za měkký podvozek jednoduché konstrukce.
Hlavně na okresce jsem si musel zvykat na lehké řízení, ve městě tomu bylo přesně naopak – otočit při parkování kola do opačného rejdu je otázka chvilky, jako ostatně celé parkování díky kompaktním tvarům, couvací kameře a senzorům.
Verdikt
Citroën C3 udělal mezigeneračně skutečně velký krok kupředu. Přináší stylový design a důstojný jízdní projev doplněný o solidní komfort. Společně se silným zážehovým motorem a automatickou převodovkou jde o kombinaci, která funguje opravdu skvěle. Pokud hledáte auto především na městké a příměstské cestování, chybu s ním rozhodně neuděláte.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | zážehový tříválec |
Palivo | natural 95 |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75 x 90,5 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 205/50 R17 |
Pneumatiky vzadu | 205/50 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 81 kW (110 k) v 5500 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 205 Nm při 1500 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 188 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,8 / 4,2 / 5,2 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3996 |
Šířka (mm) | 1749 |
Výška (mm) | 1474 |
Rozvor náprav (mm) | 2540 |
Provozní hmotnost (kg) | 1165 |
Celková hmotnost (kg) | 1640 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 450 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 450 |
Zavazadlový prostor (l) | 300 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 220 000 Kč (1.2 PureTech 68) |
Základní cena test. verze | 332 000 Kč (1.2 PureTech 110 EAT6) |