autoweb.cz > Citroën > Citroën C3 > Citroën C3 1.2 PureTech 82 k: Vrčící krabička
Citroën C3 1.2 PureTech 82 k: Vrčící krabička
Dynamika 6
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 7
X-Factor 10
Celkové hodnocení 7.4
Radosti
Charismatický motor, šarmantní vzhled, slušné jízdní vlastnosti
Starosti
Dynamika s limity, pro někoho možná příliš výrazný vzhled
Pokud je vám titulek povědomý, je to proto, že test nového C3 se 100 koňovým motorem 1,6 HDI jste si mohli s podobným nadpisem poměrně nedávno. Tentokrát jsme měli možnost vyzkoušet benzínové provedení se třemi válci a právě motor bude tím, na co se zaměříme. Ostatní detaily, ale nejenom detaily, ale i zásadní věci, mají obě auta společné a v klidu vás můžeme odkázat na předchozí test.
Podobnost, nebo spíše téměř totožnost s nedávno testovanou motorizací je zřejmá, přesto si ale neodpustím poznámku, že exteriér je opravdu povedený a po autě pokukovali všichni kolem dokola.
Děti, očekávatelně dívky i ženy a velký zájem vzbudil i u pracovníka jedné firmy prodávající železo, který vypadal tak, že by do C3 nenastoupil, ale oblékl by si jej. Jinak klasika v tom ohledu, že zde máme extravagantní hatchback s typickými „protinárazovými“ panely, dvojité přední lampy, … no, však víte.
Interiér
K výbavě ani exteriéru se nemá smysl moc rozepisovat, od výše uvedené 1,6 HDI se nijak neliší. Mám jen poznámku – bylo by chytré k řadě klasických tlačítek pod dotykovým panelem, ovládajících některé funkce topení, přidat vnitřní okruh. Když dojedete kouřící a dehet chrlící Octavii 1,9 TDI s chiptuningem „od Franty,“ hodil by se. Jinak kabina je příjemná na žití, design, opět velmi atraktivní, možná až extravagantní, nepůsobí nijak rušivě. Naopak, linie, plochy, tvary, jsou příjemné.
Pohon
Motor je svérázný a opravdu vrčí. Stále si myslím, že v autě jako Octavia nebo dokonce Mondeo tříválcový motor (nejen) pro jeho projev nemá co dělat, ale k autu, které se dokáže brát daleko méně vážně – v dobrém slova smyslu – pasuje skvěle. Ve spojení s manuální převodovkou vykazoval jediný nedostatek (v porovnání se sesterským Peugeotem 208, který jsme naopak s automatem testovali vloni) a to nepříjemný přenos vibrací v momentě spínání spojky. To je ale odpuštěno, jakmile motor roztočíte.
Je jako vrčící kočka, opravdu jsem se těšil na každé sešlápnutí plynového pedálu a znovu a znovu si jeho „nakřáplý“ zvukový projev užíval. Pokud máte jako vzor dokonalosti zvukového projevu motoru pouze V12 Ferrari, nebudete se mnou souhlasit, ale pokud se vám líbí například zvuk 20 let staré Imprezy GT a prvních generací evropských STI, zvuk tohoto tříválce si zamilujete. Stejně jako u boxeru u Imprezy s nestejně dlouhými výfukovými svody zní netypicky a poznatelně a přidává autu další body za originalitu. Výkon je také dostačující, samozřejmě že při 130 km/h na dálnici už velkou rezervu nemáte, ale frustrující nebo nebezpečný rozhodně není.
Spotřeba
Není důvod chodit kolem horké kaše nebo se nějak dlouze rozepisovat, i při opravdu dynamické jízdě jsem se celou dobu pohyboval se spotřebou v rozmezí 6,5 až 7 l/100 km. Za mne slušná práce a palec nahoru.
Řidiči, naučte se bránit – deset tipů pro jednání s policií
Rady a tipy | vydáno 24. 8. 2015
Ovladatelnost
Protože jsem největší redakční odpůrce automatických převodovek, dostává C3 další body (i když ke stížnosti na zbytečně dlouhé dráhy řadící páky se přidávám). Je to další z řady malých ovladatelných aut s manuálem a klasickou ruční brzdou – radost z čehož kazí jen nevypínatelná stabilizace. Ale i ta se občas, při správné kombinaci kluzkého asfaltu, rychlosti (vyšší, než by stačila bez stabilizace) a charakteru zatáčky, podaří přelstít. Tolik pohledem nadšence do řízení, pokud vás ale jízda, nedejbože sportovní, nezajímá, netřeba se zaobírat detaily a s C3 budete spokojeni.
Verdikt
Závěr je v podstatě hrozně jednoduchý. Vzhledem k motoru půjde v případě tohoto auta spíše o městský a příměstský dopravní prostředek, který se ale nelekne okresek a zvládne i dálnici.
Vypadá dobře, nesmíme zapomenout na kufr s objemem 300 litrů. C3 má charismatický motor s dostatečným výkonem a co je skvělé, v ceníku Citroënu jde o druhý nejsilnější exemplář, ovšem cenově naopak na levnější straně spektra.
Jste dobrý (či spíše pozorný) řidič? Pak zvládnete psychicky náročný kvíz!
Kvízy | vydáno 8. 8. 2014
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | tříválec |
Palivo | benzín |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75 x 90,5 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 60/82 v 5750 |
Točivý moment (Nm) | 118 v 2750 ot./min |
0-100 km/h (s) | 14,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 168 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,7 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3996 |
Šířka (mm) | 1749 |
Výška (mm) | 1474 |
Rozvor náprav (mm) | 2540 |
Provozní hmotnost (kg) | 1055 |
Zavazadlový prostor (l) | 300/922 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 244 900 Kč |
Základní cena test. verze | 254 900 Kč |