Citroën C-XR (2014): C4 Cactus má své čínské dvojče, zatím je to ale jen koncept

Francouzští technici od Citroënu pracují na dalším crossoveru postaveném na společných základech s Peugeotem 2008, představili jej na autosalonu v Pekingu.

Mateřský koncern PSA má v tuto chvíli čínskou spoluúčast, a tak je nasnadě, že si chtěly francouzské značky Peugeot a Citroën teď už před částečně domácím publikem pekingského autosalonu náležitě šplhnout. Zatímco první automobilka se chlubila hlavně dakarským speciálem 2008 DKR, „ozubené soukolí“ vsadilo kromě jiného na crossovery.

Za hlavní hvězdu je pravděpodobně produkční DS 6WR, který se do své současné podoby vyvinul ze studie Wild Rubis a společnost mu dělal poněkud menší koncept nazvaný C-XR. Citroën nám jej již zhruba před dvěma týdny ukázal na prvních nákresech, obrázky však tehdy nedoplnil prakticky žádnými údaji. Právě tento informační deficit můžeme nyní doplnit.

Novinka, která se s velkou pravděpodobností objeví ve výrobě, je postavena na společné bázi s Peugeotem 2008, C-XR však má poněkud jiné rozměry. Délka činí 4,26 metru, na šířku měří 1,79 m a má výšku 1,56 m. Rozvor byl prodloužen na 2,65, takže Citroën logicky poukazuje na dostatek prostoru pro cestující v obou řadách sedadel.

Sedmnáctipalcová kola nazutá do celoročních pneumatik „all season“ pohání přeplňovaná benzínová šestnáctistovka THP o výkonu 160 koní ve spolupráci s „automatem poslední generace“, bližší detaily – jako třeba dynamika či jiné parametry – v oficiálním sdělení nicméně chybí. Co naopak víme, je, že C-XR se snaží kompenzovat chybějící pohon všech kol systémem Grip Control zasahujícím do brzd a managementu motoru tak, aby si vůz udržel trakci i na kluzkém povrchu.

Pokud vás zajímá možnost prodeje auta v Evropě v případě jeho výroby, taky bychom chtěli vědět více, potíž je však v tom, že Citroën právě tuto oblast zatím jaksi nekonkretizuje. Obáváme se však, že s ohledem na přítomnost podobně velkého a nového modelu C4 Cactus je export do zemí EU téměř nepravděpodobný.

23.4.2014 8:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist