Chystá se Mercedes-Benz G 65 AMG?

SUV žere k snídani a zapíjí je hektolitry benzínu. Třída G od AMG má 500 koní, ale co když je to málo? Zbývá ještě o sto koní silnější dvanáctiválec.

Nejcivilizovanější asociální off-road planety pomalu míří do důchodu, kam ho nejspíš v roce 2015 odkáží přísné předpisy. Jenže Mercedes-Benz nenechá svůj nejstarší stále vyráběný model odejít bez pořádného plácnutí do vody. Pokud jsou poslední spekulace pravdivé, chystá se v Německu omezená série dvou set G 65 AMG. Máte-li zájem, připravte si pět milionů korun.

Označení 65 AMG obvykle prozrazuje dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, používaný v nejsilnějším SL, CL a třídě S. Žádný z těchto modelů nemá méně než 612 koní. Nejsilnější třída G v historii by zřejmě dostala stejnou jednotku, ale tipovat přesný výkon může být ošidné. Hranatému off-roadu se hodí zcela jiný průběh točivého momentu než kupé-kabrioletu s pohonem zadních kol a jiný průběh znamená také jiná maxima. Odhad v okolí šesti set koní a tisícovky newtonmetrů však nebude daleko od pravdy.

Dosud nejsilnější třída G má 507 koňských sil díky kompresorem přeplňovanému osmiválci o objemu 5,4 litru. Nese označení G 55 AMG a jako jediný Mercedes stále používá starý motor M113 ML55. Starý neznamená pomalý – dvouapůltunové monstrum s aerodynamikou letící cihly zrychlí na stovku za 4,8 sekundy. Přesto má uzávěrky všech tří diferenciálů a čistě teoreticky je velmi dobré v terénu.

Je zajímavé, že většina ostatních AMG stihla od dob M113 přezbrojit už dvakrát – nejprve na atmosférický osmiválec M156 o objemu 6,2 litru a poslední rok na přeplňovaný pětiapůllitr M157. Geländewagen však příští rok oslaví čtyřicáté narozeniny, takže pod jeho kapotou nemůže žádný motor vypadat skutečně starý. To je dobře, motor M275 v modelech 65 AMG totiž také nepatří k nejmodernějším. Jeho výkony jsou však navzdory tříventilovým rozvodům přímo nadčasové.

13.5.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist