Chrysler Sebring (2000 – 2006)

Sebring není skutečná „amerika,“ vznikal totiž ve spolupráci s evropskou částí aliance Daimler-Chrysler. Přesto na našich silnicích působí dost exoticky.

RADOSTI
Cenová dostupnost (platí i pro kabriolet), určitá výjimečnost plynoucí z menšího počtu vozů v ČR a puncu „ameriky“, pohodlná sedadla a odpružení.

STAROSTI
Vzhledem k vnějším rozměrům překvapivě omezená prostornost, horší dostupnost servisu a některých náhradních dílů, vyšší spotřeba.

Chrysler uvedl model Sebring v roce 2000. Vůz dostal jméno po vyhlášeném závodním okruhu Sebring International Raceway, který naleznete na Floridě v USA.
Automobil spatřil světlo světa hned ve třech karosářských verzích. Kromě základního provedení sedan se nabízel také ve verzi kupé a motoristé toužící po otevřeném nebi nad hlavou mohli zvolit kabriolet Sebring Convertible.
Faceliftem prošla modelová řada v roce 2004. Omlazené vozy poznáte snadno. Dostaly totiž novou velkou masku a světlomety jejichž spodní okraj tvoří vlnovka oddělující potkávací a dálkové světlo. Nárazovým testem Euro NCAP Chrysler Sebring nikdy neprošel. Ve výrobě zůstal do roku 2006, kdy jej nahradil stejnojmenný nástupce.Pozice na trhu
Sebring není v našich zeměpisných šířkách a délkách úplně obvyklý automobil. Přesto se s ním na trhu ojetých vozů setkat můžete. Tedy alespoň pokud jde o sedan či kabriolet. Sebring Coupé na našem trhu prakticky nepotkáte.
Verze sedan se nabízí přibližně od 60 000 korun. Nejlevnější jsou přitom vozy vybavené sice silným, ale i žíznivým šestiválcem. Ceny kabrioletů se pohybují nad 100 000 Kč. Levnější jsou pouze vozy předchozí generace, jež se vyráběla od roku 1995 do roku 2000 a využívala motory Mitsubishi.Zpracování
Dílenské zpracování určitě nemůžeme označit za vzorové. Při důkladnější prohlídce vozu zůstane nejeden motorista překvapen, jak se na tomto autě šetřilo. Víko zavazadelníku postrádá vnitřní úpravu a tak vás po jeho otevření překvapí holý lakovaný plech. Na tom se nic nemění ani u lépe vybavených vozidel s koženým čalouněním a rozsáhlou výbavou.
Plasty použité v interiéru můžeme označit za průměrné, sedadla jsou pohodlná, ale lepší boční vedení by jim neškodilo. Největší minus však představuje prostornost. Pro nohy je místa dostatek, ale v oblasti hlavy jej mnoho nenajdete. Lidé vyšších postav mohou mít problémy a to nejen vzadu, ale i na předních sedadlech. U těch sice lze výšku seřizovat, avšak i v nejnižší poloze vnímáte posez jako poměrně vysoký. Důvodem je nízko umístěná palubní deska a nízká střecha.
Zavazadelník sedanu nabídne objem 455 litrů, což bude většině řidičů dostačovat. Kupé je o 5 litrů štědřejší, zatímco kabriolet disponuje prostorem o objemu pouhých 320 litrů.Jízda
Podvozek zdatně tlumí nerovnosti, ale závratné výkony v zatáčkách nečekejte. Komfort posádky zde byl upřednostněn. Pochvalu si zaslouží hladce řadicí automatické převodovky, brzdy ale při intenzivním zatížení unavíte. Vlivem přehřátí se pak dostaví slábnutí brzdného účinku.Motorizace
Nejčastěji se můžete setkat se šestiválcem o objemu 2,7 litru a výkonu 149 kW. Kromě něj se v nabídce objevil i čtyřválec 2.4 16V, avšak na trhu je vzácností. Totéž platí o šestiválcovém třílitru, který se montoval pouze do provedení kupé a pochází od Mitsubishi.
Na pozici druhého nejčastějšího agregátu najdeme šestnáctiventilový čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 104 kW. Nutno říci, že u vozidel na německém trhu se vyskytuje o poznání častěji než u nás. Zájemci o tuto motorizaci by proto měli vybírat právě tam. Pro pořádek dodejme, že dieselový agregát se pod kapotu Sebringu nedostal.

Zážehové motory: 2.0 16V/104 kW, 2.4 16V/110 a 112 kW, 2.7 V6/149 kW a 3.0 V6/157 kW.

NEJ motory
V případě Sebringu těžko volit. Záleží na tom, zda dáváte přednost nižší spotřebě, nebo kultivovanosti a dobrému výkonu. Agregát 2.0 16V z vozu sportovce neudělá, ale pro běžnou jízdu je dostačující. Proti silnému motoru 2.7 V6 si řekne přibližně o litr méně, což zase není takový rozdíl (musí se poprat s vysokou hmotností vozu). Šestiválec je velice tichý a kultivovaný, navíc disponuje výkonem, kterým dokáže uchvátit nejednoho řidiče. Jezdit po městě za 13,6 litru na 100 km ale není nic příjemného.
Šestiválec se dodával výhradně se čtyřstupňovým automatem s možností manuálního řazení. Čtyřválec se kombinoval jak s automatickou, tak s pětistupňovou manuální převodovkou.

Časté závady
Ojetý Chrysler Sebring nepotkáte v bazaru tak často. Pokud se tak stane a zaujme vás, důkladně prověřte stav třecích segmentů brzd. Nejen destičky, ale někdy i kotouče jsou na konci životnosti. Objevují se také vůle v čepech přední nápravy.
„Některé vozy trápí koroze napadající především výfukový systém a nezřídka také příď vozu, která má často poškozený lak od odlétávajících kamínků,“ vysvětluje Jan Žilina, vedoucí manažer Auto Diskont. Známé jsou závady vnějšího osvětlení nebo praskání řemenů pomocných agregátů.
„Důležité je dodržovat pokyny výrobce pro řádný olejový servis. Tím myslím jak výběr správného oleje, tak dodržování intervalů výměny. Porušení těchto pravidel může mít za následek rychlé opotřebení pohonné jednotky,“ varuje zástupce Auto Diskont. Při prohlídce vozu se důkladně věnujte také elektrické výbavě, ta totiž mnohdy zlobí. Nefunkční centrální zamykání či elektrické stahování oken představuje velice častý problém. Objevují se také závady dobíjení a palivoměru. „Pozor si dejte na běh motoru. Můžete narazit na agregát, jež se potýká s vadnými vstřikovači,“ uzavírá Žilina.

Milan Jirouš

26.12.2010 12:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist