autoweb.cz > Opel > Chevrolet ukončí do dvou let své působení v Evropě, prioritu pro GM má Opel a Vauxhall
Chevrolet ukončí do dvou let své působení v Evropě, prioritu pro GM má Opel a Vauxhall
Americká centrála automobilky GM v Detroitu v polovině minulé dekády věřila, že změna korejské dceřiné společnosti Daewoo na Chevrolet zvýší image jejích vozů a pomůže jim lépe se prosadit na evropském trhu. Tato myšlenka však neměla trvat déle než deset let.
General Motors nedávno naznačoval, že zákazníci v EU vnímají Chevrolet jinak, než si přálo vedení firmy. Původně měly být korejské stroje brány jako poněkud levnější alternativa k Opelu, ukázalo se však, že klientela považuje vozy obou značek za prakticky rovnocenné a protože se jejich produktové portfolio překrývalo, výsledek byl nasnadě – kradení zákazníků napříč všemi společnými segmenty.
Že musí management GM s kanibalizací aut urychleně něco dělat a reagovat na obecně špatnou situaci v EU, bylo nad slunce jasné, jen málokdo ale čekal tak radikální řešení, pro které se firma rozhodla. V aktuální tiskové zprávě General Motors oficiálně oznámil, že „v souvislosti s obtížnou hospodářskou situací v Evropě ukončí od počátku roku 2016 zastoupení Chevroletu v západní i východní Evropě“.
Toto rozhodnutí má posílit pozici automobilek Opel a Vauxhall, přičemž společnost nadále počítá s prodejem Chevroletů v Rusku, Ukrajině a dalších státech bývalého Světského svazu, kde jsou podle tiskového sdělení „obě značky lépe odlišeny a v rámci svých segmentů tudíž konkurenceschopnější“.
Chevrolet ujišťuje své zákazníky, že bude nadále spolupracovat se svou dealerskou sítí, aby dostál svým závazkům, jako jsou záruky či servis a prodej náhradních dílů má běžet nejméně deset let po ukončení prodeje aut.
Jak se toto rozhodnutí dotkne dalších značek GM v Evropě a amerických Chevroletů? Zpráva tvrdí, že expanze značky Cadillac v Evropě nadále pokračuje a během příštích tří let by měla být posílena distribuční síť a rozšířen počet nabízených modelů. Co se týče nové Corvette Stingray, s tímto vozem může starý kontinent nadále počítat, prodávat se zde bude, ani slovo však nepadlo kupříkladu o Chevroletu Camaro, Volt či Malibu, takže automobilka se v dohledné době k těmto modelům nepochybně ještě vyjádří.