Chevrolet Lacetti (2004 – 2009)

Korejský Chevrolet Lacetti vyjel původně pod značkou Daewoo, na trhu se ale více prosazoval až později, když už nesl název Chevrolet. Na trhu ojetin láká velmi příznivým poměrem cena - užitná hodnota.

RADOSTI
Skutečně nízké ceny ojetin, dostatek prostoru pro posádku, nezájem zlodějů, dostatečná výbava, stále pohledné kombi SW a sedan s ostřejšími linkami karoserie.

STAROSTI
Slabší odhlučnění interiéru, podprůměrné jízdní vlastnosti, podprůměrný zavazadelník, menší odolnost vůči opotřebení, hatchback se zastaralým designem, menší nabídka ojetin na trhu.

Model Lacetti vyjel původně pod značkou Daewoo. Když ale korejskou továrnu koupil americký koncern General Motors, došlo k přejmenování modelů a z nepříliš populárního Daewoo Lacetti se najednou stal Chevrolet Lacetti, což trochu pomohlo prodejům v Evropě.

Zde se nabízely všechny tři karosářské varianty: zaoblený hatchback a designově odlišné verze sedan a kombi, jenž nese označení SW. Z dnešního pohledu působí oblá karoserie hatchbacku poněkud zastarale, zatímco ostré linky sedanu a kombíku konstrukční stáří vozidel celkem úspěšně skryjí.

Ať už se budeme bavit o hatchbacku, či dalších dvou karosářských variantách, musíme konstatovat, že zpracování interiéru pokulhává. Ve všech verzích shodná palubní deska nevypadá zle, ale použité plasty jsou pozadu jak povrchovou úpravou, tak slícováním. Sedadla jsou celkem pohodlná.


Z hlediska nabídky místa pro posádku si vůz stojí dobře. Místa je zde dostatek, ať už usednete do hatchbacku nebo do kombi či sedanu. Čím však vůz ztrácí na konkurenci je zavazadelník – zejména pokud se budeme bavit o hatchbacku. Zde má objem pouhých 275 litrů, což je žalostně málo.

Sedan se zavazadlovým prostorem o objemu 405 litrů sice neoslní, ale pro řadu motoristů bude dostačující. Kombi nabízející zavazadelník o objemu 400 litrů v základním uspořádání zase těží z možnosti stažení krycí roletky a naložení nákladového prostoru až po střechu. Pak se sem vejde znatelně více. Kombík tedy už dokáže uspokojit i náročnějšího uživatele.

Pokud však jezdíte sportovněji, po jízdní stránce vám Lacetti asi sedět nebude. Měkce naladěný podvozek většinu nerovností utlumí dobře, i když někdy se to neobejde bez výrazného zvukového doprovodu. V zatáčkách ale nečekejte žádné zázraky. Automobil jízdní stopu zrovna vzorně nedrží a poměrně brzo se začne projevovat nedotáčivost, jíž napomáhá i větší náklon karoserie. Navíc řízení zcela postrádá zpětnou vazbu. Zkrátka sportovně založení řidiči by měli hledat jinde.

Chevrolet Cruze (od 2008)

Ojetá auta | vydáno 16. 10. 2011

Nabídka pohonných jednotek začíná hlučnější benzinovou šestnáctiventilovou čtrnáctistovkou o výkonu 70 kW, která má v určitých jízdních situacích s vozem dost práce. Proto je výrazně lepší volbou některý ze silnějších motorů. Už agregát 1.6 16V o výkonu 80 kW je snaživější, navíc pracuje s rozumnou spotřebou, takže může představovat zajímavý tip pro spořivější motoristy.

Pod kapotu automobilu se dostala také zážehová osmnáctistovka disponující výkonem 89 nebo 90 kW. Tento živý motor se ale na trhu nevyskytuje tak často jako menší pohonné jednotky, které byly dostupně za nižší pořizovací cenu. Nesmíme zapomenout ani na turbodiesel 2.0 TCDI o výkonu 89 kW. Ten si stojí dobře zejména z hlediska výkonu.

„Chevrolet Lacetti má mezi motoristy pro někoho možná překvapivě dobrou pověst. Důvodem je odolnost vůči klasickým závadám, když se vůz potýká spíše jen s problémy plynoucími z opotřebení,“ vysvětluje postavení tohoto levného automobilu Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Právě kratší životnost některých komponent se pak projevuje například v podobě vůlí v čepech a silentblocích přední nápravy. „Na podvozku se můžete také setkat s nadměrně opotřebenými ložisky kol,“ doplňuje zástupce AAA AUTO. Vůle se někdy objevují i v řazení, které není nejpřesnější už z výroby a to se tedy může postupem času ještě zhoršit.

Určitě se vyplatí věnovat pozornost také funkčnosti elektrické výbavy. „Známé je častější praskání žárovek ve světlometech, někdy se objeví porucha klimatizace,“ upozorňuje Topol. Při výběru vozu by měla být samozřejmostí také kontrola brzd, občas se totiž setkáte s vozem, který má zvlněné brzdové kotouče.

Ve zpětném zrcátku
2004 – Uveden model Daewoo Lacetti, který byl následně přejmenován na Chevrolet Lacetti a nabízel se v karosářských verzích hatchback, sedan a kombi pod označením SW, se zážehovými motory 1.4 16V/70 kW, 1.6 16V/80 kW a 1.8 16V/89 či 90 kW.
2007 – uveden turbodiesel 2.0 TCDI/89 kW.
2009 – ukončení výroby modelu Lacetti, na evropských trzích jej nahradil model Cruze.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Nezávislou bariérovou zkoušku Euro NCAP model Lacetti nikdy neabsolvoval.

21.12.2015 3:35| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist