Chevrolet Corvette ZR1 nebude, okruhová Z06X nejspíš ano

Smysl existence vrcholné, kompresorem přeplňované Corvette ZR1, ztratil s příchodem nové generace smysl. Nad rámec toho nabídne Chevrolet nejspíš jen brutální verzi zaměřenou více na okruhy.

Jistě, říká se, že výkonu není nikdy dost. Ale vážně se najde dost takových, kterým 634 koní861 Nm nové Z06 nestačí? Bavíme se přitom o výkonu minimálním, automobilka ještě neukončila vývoj a jako nejmenší deklarovala právě tyto hodnoty.

Pokud dojde ke srovnání s předchozí vrcholnou verzí ZR1, pak ta produkovala výkon 647 koní a 819 Nm, což jsou prakticky srovnatelné hodnoty, jakých se teď dočkáte auta sedícího v hierarchii modelu o úroveň níže. Výkon tedy mezigeneračně zásadně narostl a aby byla ZR1 podobně ohromující jako tehdy, s jakým výkonem by musela dorazit? Osm stovek koní? A to je nesmysl.

Vývoj takového auta by spolkl ohromné množství peněz a návratnost by (možná) zajistili nanejvýš ti, kteří z jakéhokoli důvodu musí mít v garáži to nejrychlejší, nejdražší, nejlepší. Automobilka tedy od plánů vyrobit ještě výkonnější verzi s logem ZR1 poslala k ledu a měnit své stanovisko nejspíš nehodlá.

Přesto, pokud by se vám představená Z06 zdála málo orientovaná na okruhy, automobilka vaše touhy pravděpodobně ukojí brutální verzí Z06X, která bude natolik nekompromisní, že nebude homologovaná pro silniční provoz.

Projekt ještě musí odklepnout na nejvyšších místech, ale pokud se tak stane, rozhodně to bude stát za to. V kuloárech se mluví o karbonové karoserii, oknech z polykarbonátu, závodním odpružení a dokonale funkční aerodynamice.

16.1.2014 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist