Chevrolet Aveo 1.6 sedan

První jízda | vydáno 13. 4. 2012

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Nevypadá úplně špatně, má dobrou výbavu, slušně jezdí a nestojí moc peněz. Ale přesto osloví náročného řidiče jen těžko, zejména kvůli převodovce.

RADOSTI
Pozice za volantem; slušná ergonomie; dostatek prostoru uvnitř; pohodlný podvozek; férová cena

STAROSTI
Příliš krátce poskládaná převodovka; nevýrazný motor; horší kultivovanost

Sedany segmentu B v Evropě moc nefrčí, ale přesto by bez nich trh byl chudší. I když asi bude prodávanější Chevrolet Aveo v pětidveřové verzi, na našem trhu to zkusí i čtyřdveřový sedan. Během týdenního testu, ve kterém se vynasnažím vžít do role potenciálního zákazníka, zjistím, jestli má šanci na úspěch. No, snad mi to aspoň trochu půjde...

Na papíře musí vypadat Chevrolet Aveo sedan opravdu lákavě. Za svých tři sta tisíc a nějaké drobné dostanete auto v plné výbavě a s nejsilnějším motorem v nabídce. Když se pro letmé srovnání podíváte do nabídky Škody na Fabii, za stejně vybavenou krátkou verzi se silnějším motorem 1.2 TSI byste museli nechat u prodejce minimálně o nějakých 80 000 korun víc. Takže první bod pro Aveo.A dokonce ani po krátké předváděcí jízdě u prodejce se nemusí všechno jevit špatně – ba dokonce naopak. Za volantem Avea se skvěle sedí a na poměry segmentu B má tohle auto snad nejlepší tvar trojúhelníku řidič-pedály-volant. Takovou pozici za volantem bych čekal spíše ve sportovním německém kupé za milion a ne v levném korejském sedanu.

Chevrolet Aveo fotogalerie - vše co potřebujete vidět

Chevrolet Aveo fotogalerie

Takže Chevrolet Aveo už má dva plusové body, jeden za cenu a výbavu a druhý za skvělou pozici za volantam. Další bodík si připočte za nabídku vnitřního prostoru, protože kufr je dostatečně objemný a vejde se do něj i složený kočárek, aniž by se musel rozebírat na prvočinitele. Vpředu je dost místa pro dva velké dospělé a protože se dá sedačka řidiče spustit nízko, na hlavu je tu hodně prostoru. Stejně příjemné je to i vzadu – dva dospělí se sem vejdou pohodlně a dokonce tu i třetí přežije na prostředním sedátku krátkou cestu.


Ergonomie je slušná a pozice za volantem na poměry třídy výborná.

Takže 3:0 pro Aveo... Páni! Krátká zkušební jízda tak zatím neodhalila žádné zásadní nedostatky. Ve městě je Aveo přesvědčivé a podvozek poskytuje dobře zvolený kompromis mezi tuhostí a pohodlím. Sice se na dlažbě nebo hodně rozbité silnici ozývá hlasitěji než někteří dražší a "prémiovější" soupeři, ale lze mu to odpustit. Řízení je příjemně lehké a díky hydraulickému posilovači poskytuje poměrně přirozenou odezvu. Na auto stačí i pohonná jednotka, která sice nenabízí nějak závratné výkonové paramtery, ale má plynulý nárůst výkonu a odpustí i necitlivé zacházení se spojkou.Jenže když prodejce ukecáte a vyjedete za město se trochu projet, začnete zjišťovat, proč je Chevroelt Aveo tak levné auto. Předně se ušetřilo za šesté kolečko v převodovce - pětka je na tak silný motor zbytečně krátká. V 90 km/h šestnáctistovka točí skoro 3000 ot./min. a už se ozývá poměrně hlasitě. Jestli chtěl Chevrolet ušetřit za šestku, klidně mohl dát autu mnohem delší stálý převod, aby nebylo auto tak otravné na delší cestě ustálenou rychlostí.

Brzy totiž začne hluk od motoru vadit a jelikož do kabiny neproniká tolik hučení pneumatik a větru při vyšší rychlosti, hlasitého motoru si užijete dosytosti. Na dálnici pak Aveo nemá problém udržovat cestovních 130 km/h, ale motor točí přes 4000 ot./min. Cestovat s Aveem je pak najednou strašná otrava, protože poslouchat třeba dvě hodiny v kuse monotónní hučení od motoru se vám asi chtít nebude. A také si všimente poměrně velké citlivosti Avea na boční vítr.

Krátké převody mají i tu nevýhodu, že pak radikálně roste spotřeba paliva. Zatímco při jízdě mimo město se dá udržet hodnota kolem 6,5 litru na 100 km, při delší jízdě po dálnici začne ukazatel růst a palivo z nádrže mizet tempem osmi i více litrů na 100 km.Když sjedete z dálnice, sice odhalíte trochu ochoty Chevroletu řidiče bavit, ale v cestě vám bude stát přeposilované řízení bez dostatečné zpětné vazby, která jako by s roustoucí rychlostí vyprchala. Škoda, hydraulický posilovač mohl být silnou stránkou Avea, ale není. Podovzek sice talent má a především je na tak malé a levné auto velmi dobře nastavený. Jenže Chevrolet Aveo moc neposlouchá na důrazné pokyny od řidiče a přiliš rychle se utopí v nedotáčivosti. Auto při rychlejší jízdě podivně plave a občas to vypadá, že se ohýbá jako kloubový autobus. I když, testované auto bylo ještě na zimních pneumatikách, které už si nemusely s teplotami kolem 10°C rozumět. Na letních by to mohlo být lepší.


S vyšší rychlostí ztrácí Aveo jistotu. Je ale aspoň pohodlné.

Motor sice nabízí 115 koní v 6000 ot./min., ale spíše byste mu odhadli tak 90 koňských sil. Chybí mu výkonová špička a především ochotnější reakce na plyn. Je to mnohem lepší než u dřívějších modelů, ale pořád by to chtělo zapracovat na odezvě především po ubrání plynu.

Verdikt
Chevrolet Aveo má velmi silné stránky, ale nevýrazný motor a především špatně poskládaná převodovka kazí celkový dojem. Protože i když dostanete slušně nastavený podvozek, opravdu velkorysou výbavu za zajímavou cenu a prostorný interiér s dobrou ergonomií, mizerná kultivovanost při cestovní rychlosti právě vlivem krátké převodovky hází Aveu, jakožto potenciálnímu rodinnému autu, klacky pod nohy. Škoda, hodnocení mohlo být jinak mnohem lepší.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)85 / 115 v 6000 ot/min
Točivý moment (Nm)155 v 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)98,9
0-100 km/h (s)11,3
Nejvyšší rychlost (km/h)183
Spotřeba paliva (l/100 km)8,9 / 5,3 / 6,6
Objem nádrže (l)46
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4399
Šířka (mm)1753
Výška (mm)1517
Rozvor náprav (mm)2525
Provozní hmotnost (kg)1162
Celková hmotnost (kg)1598
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)500
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1100
Zavazadlový prostor (l)502 - 698
Ceny
Základní cena modelu214 900 Kč (Aveo 1.2 LS)
Základní cena test. verze301 900 Kč (Aveo 1.6 LTZ)

Komentáře ke článku

  • INY MOTOR Zobrazit
    13. 4. 2012, Martin
  • Pro cilovou skupinu to neni to tak... Zobrazit
    13. 4. 2012, Lidoop
    • Re: Pro cilovou skupinu to neni to... Zobrazit
      14. 4. 2012, Michal
  • chevy Zobrazit
    13. 4. 2012, lamal
  • Chevrolet Aveo 1,6 AT Zobrazit
    12. 12. 2012, Balage

Tagy: Aveo, Chevrolet

Mercedes-AMG GT (2015) oficiálně odhaluje svůj interiér a zbaví se jména Benz

Na kompletní představení nástupce SLS AMG si budeme muset ještě chvíli počkat, koncern Daimler však nabízí alespoň malou ochutnávku.

Mercedes-AMG GT (2015) oficiálně odhaluje svůj interiér a zbaví se jména Benz

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, potřeboval bych Vaši radu, dnes mě chytli na 30, když jsem jel 50, ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

TOPlist