Čechům se zalíbily dražší ojetiny

V loňském roce si naši motoristé častěji nacházeli cestu k dražším a lépe vybaveným ojetým vozům. V porovnání s rokem 2015 se tak opět zvýšil zájem o zánovní ojetiny.

Výrazně rozšířenou nabídku ojetých vozů v ČR, ale zároveň o něco vyšší cenu, nabídl trh ojetin v loňském roce v porovnání s rokem 2015. Způsobují to nejen zvyšující se nároky zákazníků na výbavu, ale také ochota investovat více peněz do zánovních automobilů, což potvrzují i prodeje největšího prodejce ojetin u nás, AAA AUTO a značky Mototechna.

Výsledky srovnání vycházejí ze statistických dat shromažďovaných společností AAA AUTO o celkovém trhu a z údajů o vlastních prodejích, které loni v České republice činily 44 000 vozů. AAA AUTO sleduje i soukromou inzerci a tak má k dispozici data vztahující se k celému českému trhu s ojetými automobily.

Zájemci o koupi ojetých automobilů měli v loňském roce možnost vybírat z celkového počtu 1 090 000 nabízených vozů prostřednictvím autobazarů i soukromých inzerátů. Celkový počet nabízených aut na českém trhu meziročně stoupl o 158 000 vozů, což znamenalo nárůst o 17%. Největší český autobazar AAA AUTO zvýšil průměrnou denní nabídku svých vozů přibližně o 6% na téměř 8500 aut.


Průměrná cena ojetin na trhu se zvýšila ze 180 194 Kč v roce 2015 na 192 354 Kč v loňském roce, tedy o 6,7%. Zvýšení cen bylo z velké míry ovlivněno i stále rostoucí výbavou nabízených vozů, stejně jako častěji se objevujícími luxusními prvky.

„I přes fakt, že k mírnému zdražování vzhledem ke stoupající kvalitě nabízených vozů postupně dochází i u nás, snažíme se dlouhodobě držet ceny nabízených automobilů pod celorepublikovým průměrem, což se nám daří,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Stejně jako v případě prodejních cen, došlo u vozů na trhu i ke zvýšení počtu najetých kilometrů. Zatímco v roce 2015 byl průměrný nájezd 147 812 km, loni to bylo 157 177 km, což znamenalo nárůst o 6,3%. „V případě počtu najetých kilometrů se snažíme přednostně vybírat vozy s co nejnižším nájezdem a reflektovat tak na zvýšený zájem po zánovních automobilech pod značkou Mototechna. Díky tomu je průměrný nájezd našich vozů nižší o více než 35 000 kilometrů, než je průměr trhu,“ dodává Topolová.

Také pokud jde o stáří, je možné v AAA AUTO najít oproti trhu v průměru mladší vozy. Průměrný věk ojetin na českém trhu za rok 2016 činil 10,4 roku. Průměrné stáří vozů nabízených AAA AUTO bylo v průměru 8 let, což je téměř o dva a půl roku méně.

20.3.2017 9:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist