Cadillac CTS-V (2015) je připraven rozkopat hračky BMW a Mercedesu, má až 649 koní
autoweb.cz > Cadillac > Cadillac Escala (2016): GM má možnou odpověď na Audi A7 a Panameru, je delší než třída S
Cadillac Escala (2016): GM má možnou odpověď na Audi A7 a Panameru, je delší než třída S
Zdá se, že příznivce a zákazníky americké značky Cadillac čeká zajímavá budoucnost. Tedy v případě, že zbrusu nový koncept Escala (nejedná se o překlep, tohle opravdu není Escalade) není jen prostým stylistickým cvičením, ale náznak skutečného plánovaného vývoje luxusní divize amerického koncernu General Motors.
Pozoruhodné na této novince je, že svým designem jednak nepřímo uznává evropské stroje, jako jsou Audi A7 či Porsche Panamera a navíc jde o liftback, tedy jakýsi průnik mezi sedanem a kombíkem s výklopným zadním oknem, který ve Spojených státech zase není tolik rozšířený. V GM patrně tuší, že tohle by mohla být trefa do černého a nám se ten nápad rovněž zamlouvá.
Vůz je postaven na platformě CT6 Omega s pohonem zadních kol a karoserie je dlouhá až 5,3 metru, takže Escala svou délkou o zhruba deset centimetrů překonává i Mercedes třídy S. Pod přední kapotou má vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který při částečném zatížení pracuje pouze na čtyři válce. Přesné výkony GM neuvádí, v zákulisí se ale mluví o výkonu překonávajícím hranici 500 koňských sil.