Bude C30 PCP první ostré Volvo?

Produkční verze konceptu se 400 koni bude prvním ze sportovních modelů Volvo. Značka PCP se utká s AMG a divizí M. Pokud věříte nepotvrzeným zprávám.

Pod vedením Fordu se Volvu nevedlo dobře. Značka se ohlížela za BMWMercedesem, ale nikdy nebyla blízko jjich image a postavení. Můžete jmenovat mnoho důvodů, jedním z těch hlavních však byla odjakživa absence skutečně ostrých modelů v nabídce. Jak může automobilka doufat dosáhnout pověsti výrobce vozů s univerzálním talentem, když její modely neumí sportovat?

Pokud některé Volvo dosáhlo kultovního statu, vždy při tom mělo prostou karoserii typu kombi a technické specifikace začínající výčtem bezpečnostní výbavy. Mnoho lidí má švédská auta rádo, ale nikdo po nich nikdy skutečně netoužil. Všechny pokusy o nápravu dopadly rozpačitě, nyní však Volvo spojilo síly s týmem Polestar a chystá první kapesní raketu ze země hranatých kombíků: produkční verzi konceptu C30 se čtyřmi stovkami koní.Připomeňme si, že studie Polestar Volvo C30 Performance Concept Prototype (PCP) se světu předvedla před rokem. Bledě modrý třídveřový hatchback s pohonem všech kol dostal přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru. Pokud vám to něco říká, stejný motor poháněl i Focus RS. Verze od Polestaru však měla 405 koňských sil a kromě bloku sdílela se slabšími příbuznými jen málo dílů. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex dostal dva samosvorné diferenciály a závěsy s drahými tlumiči Öhlins ozdobily obrovské brzdy od Bremba.Vloni v květnu zaznělo, že výroba C30 PCP není na programu. O dvanáct měsíců později zní zahraničními médii něco jiného. Pokud chcete spekulacím věřit, čekají nás velké věci. Jako pro Mercedes nahání hrůzu motory AMG a pro BMW děsí soupeře divize M, bude mít Volvo svou značku PCP. Omezená série pěti set superostrých C30 s cenovkou – ale i výkony – BMW M3 by měla být prvním z dlouhé řady ostrých modelů Volvo.

Podobně jako Audi, také Volvo je v této hře nepatrně v nevýhodě – jeho vozy standardně nasazují slabší motory a pohon předních kol. V Ingolstadtu udělali ze slabosti přednost a jejich modely RS mají pohon všech kol. Volvu nezbyde než tento postup zopakovat. Nemáme námitek, zvlášť pokud to bude znamenat návrat zběsilého pětiválce.

autoweb.cz

5.7.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist