BMW X5 eDrive: toto je budoucnost s novými emisními limity

Mnichovská značka BMW dorazí do Frankfurtu s konceptem čtyřválcového plug-in hybridu implantovaného pod karoserii SUV X5.

Pokud jde o nastavené limitní hodnoty oxidu uhličitého pro příští léta, konkrétně 95 g CO2 na kilometr do roku 2020, což je ekvivalent 3,8 litru benzínu na 100 km, automobilkám působícím na území EU moc velký manévrovací prostor nezůstává a místo vývoje skutečně žádaných aut budou muset i nadále pracovat na vozech podřízených normovému testu NEDC, byť se budou nůžky mezi papírovou a reálnou spotřebou otevírat stále víc. Typickým příkladem je třeba i nový koncept BMW X5 eDrive.

BMW X5 velká fotogalerie

BMW X5 fotogalerie

Jen tak cvičně zkuste hádat, jakou tento vůz vykazuje průměrnou tabulkovou spotřebu? Ano, přestože je nesmysl věřit, že se během posledních pár let podařilo zázračně zvýšit účinnost spalovacích motorů o desítky procent a dosáhnout toho, že i velká a těžká auta můžou jezdit za pár litrů, X5 eDrive se může pochlubit hodnotou přesně 3,8 litru na 100 kilometrů.

Kouzlo pochopitelně nespočívá v ohýbání fyziky ale 30kilometrovém dojezdu čistě na baterky, plně využitém při měření a ignorování faktů, že ani tato energie není zadarmo a vyrobena bez emisí a navíc je k dispozici pouze omezeně krátkou dobu. EU však toto nezajímá, stejně jako fakt, že po vybití akumulátorů představuje hybridní technika při jízdě ustálenou rychlostí pouze balastní váhu.Čím tedy přesně jde BMW vstříc Bruselu a vysněným zářným zítřkům? Pod přední kapotou je pouze přeplňovaný čtyřválec o neznámém výkonu a objemu, předpokládáme ale, že se jedná o dvoulitr s výkonem od 250 do 300 koní. Spalovací pohonné jednotce asistuje elektromotor o výkonu 70 kW (95 koní), který je napájený sadou lithium-iontových akumulátorů, jejich kapacitu však BMW neuvádí.

Dobíjecí plug-in hybrid jezdící na 21palcových kolech se umí v elektrickém režimu rozjet na 120 km/h a podle BMW akceleruje z 0 na 100 km/h „za méně než 7,0 sekundy“. Auto si ponechává pohon všech kol, přesný popis systému nicméně chybí, takže vás s jeho detaily i dalšími podrobnostmi v tuto chvíli neobeznámíme.

Více bychom mohli vědět po premiéře na frankfurtském autosalonu, pak výše uvedená základní data doplníme, přesto si troufáme říci, že místo označení koncept můžeme rovnou mluvit o předprodukčním prototypu. Vítězství rozumu v nejbližší době asi nehrozí, takže se v klidu nadechněte a připravte se na auta, která budou jezdit víceméně se stejnou spotřebou, akorát na papíře budou vypadat zeleně. Jak se s tím vyrovnají živnostníci a podnikatelé v účetnictví, je nám však záhadou.

22.8.2013 9:59| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist