BMW 2002 Hommage Turbomeister (2016): místo likéru propaguje turbodmychadla
autoweb.cz > BMW > BMW X1 > BMW X1 xDrive25Le iPerformance (2016): hybridní technika zatím jen pro čínské LWB
BMW X1 xDrive25Le iPerformance (2016): hybridní technika zatím jen pro čínské LWB
Zatím jej BMW začne nabízet pouze na čínském trhu ve verzi LWB s prodlouženým rozvorem a zvětšeným prostorem na zadních sedadlech, dá se ale předpokládat, že i kvůli postupujícímu zpřísňování emisí je pouze otázkou času, kdy se X1 s pořádně dlouhým označením xDrive25Le iPerformance objeví i v Evropě.
Jak naznačuje jméno xDrive, jde o čtyřkolku, v tomto případě však ne tu klasickou s plnohodnotným přenosem výkonu na obě nápravy, jako to je třeba u BMW 740e iPerformance. Místo integrace elektromotoru do převodovky byla tato elektrická jednotka o výkonu 95 koní namontována do prostoru zadní nápravy a podle potřeb roztáčí pouze kola zadní nápravy.
O ty přední se stará pouze tříválec o objemu 1,5 litru z evropské X1 sDrive18i produkující 136 koňských sil při 4400 otáčkách za minutu a 220 newtonmetrů při 1250 ot. BMW uvádí maximální točivý moment celkové soustavy 385 newtonmetrů a výkon vrcholí hodnotou 231 koní, což podle měření automobilky stačí k akceleraci na stovku za 7,4 sekundy.
Elektromotor využívá sadu dobíjecích lithiu-iontových akumulátorů o kapacitě 10,7 kWh (ekvivalent cca 4,1 litru benzínu), která má stačit k dojezdu bez asistence spalovacího agregátu 60 kilometrů. Nádrž auta má pak pouze 35 litrů, BMW nicméně uvádí celkový dojezd 630 kilometrů s nabitými bateriemi.