BMW Vision Gran Turismo: 465 koní na tunu zatím jen pro GT6, mohl by to ale být náznak M2?

Je milé, když designéři navrhnou auto tak, že vypadá líp než cokoli z dosavadní nabídky, horší ale je, když pak jejich dílo zůstane jen v digitální podobě. Nebo nezůstane?

Bohužel odpověď na tuto otázku momentálně neznáme. Bylo by příjemné moci napsat, že „se nás BMW snaží zmást tvrzením, že byl koncept Vision Gran Turismo navržen čistě pro počítačovou hru GT6 a hráče PlayStation 4, ale my víme, že ve skutečnosti jsou jeho základy reálné“, obáváme se však, že tento optimismus není prozatím na místě.

Co můžeme potvrdit, je fakt, že mnichovská automobilka reálně vyvíjí a testuje BMW M2. Nový stroj oddělení M GmbH již byl zachycen provozu špionážními fotografy a skutečně vypadá agresivněji než dosud nejvýkonnější M235i, takže v teoretické rovině by mohla být studie závodního speciálu jeho vzdáleným předobrazem, berte ale na vědomí, že se pohybujeme po velmi tenkém ledu.

U tohoto vozu nevypadá velmi realisticky pouze jeho vzhled, který se mimochodem vzhlédl ve starých cestovních vozech bojujících na okruzích v sedmdesátých letech, ale BMW si dalo záležet i na tom, aby důvěryhodně působila i použitá technika. Ač tady máme stroj poskládaný výlučně z jedniček a nul a sami asi víte, že některé automobilky při vývoji aut pro simulátory poněkud přehání, Mnichov se držel parametrů, které jsou velmi uvěřitelné.

Podle BMW je Vision Gran Turismo poháněné řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru dopovaným dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon činí 404 kW, tedy 549 koní při 6200 až 7300 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 680 newtonmetrů budou mít hráči pod „plynem“ už při 1900 ot./min.

Převodovka je šestistupňová sekvenční s řazením pádly pod volantem a výkon přenáší na kola zadní nápravy. K dispozici máme rovněž papírovou hmotnost – auto podle návrhu váží jen 1180 kg, což znamená, že zde máme stroj se 465 koni na tunu s dynamikou srovnatelnou s nejrychlejšími vozy značky Caterham.

Jak tohle skončí, si netroufáme odhadnout, předpokládáme ale, že by se jen málokdo z příznivců BMW urazil, kdyby nějak podobně vypadal příští závodní speciál skupiny GT3 a s menšími úpravami také sériová M2. Necháme se překvapit a budeme doufat, že příjemně.

15.5.2014 8:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist