BMW + SGL Group = levné díly z karbonu

BMW se spojilo s SGL Group s cílem dostat karbonová vlákna do mainstreamových aut.

Uhlíková vlákna se prosazují především při výrobě exkluzivních supersportů, kde je potřeba maximální pevnost při minimální hmotnosti. Jenže jejich problém je tak trochu v ceně. Do sériových aut, kterých se vyrobí stovky a tisíce, se prakticky ve větší míře nedostala a existuje jen málo výjimek.

To chce teď BMW změnit, a tak spojilo své síly se společností SGL Group, která se výrobou a vývojem kompozitů zabývá. Cílem BMW je dostat karbonová vlákna do obyčejných aut v takové míře, aby se investice vyplatily a mělo smysl je vyrábět velkosériově.

V současné době najdeme tento materiál jen na střeše BMW M3BMW M6, což nejsou zrovna mainstreamové modely, ale BMW tvrdí, že první celokarbonovým autem, nebo aspoň s většinovým podílem karbonových dílů karoserie, bude připravované ekologické městské miniauto, které vzniká pod označením Project-i a možná se bude jmenovat Isetta.

Díky použití karbonu budou vozy nejen lehčí, čímž se dále sníží spotřeba i emise a zlepší se také ovladatelnost, ale rovněž bude jejich konstrukce pevnější, což prospěje hlavně bezpečnosti.

autoweb.cz

3.11.2009 7:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist