BMW M760iL xDrive (2016): místo M7 je tady 6.6 V12 od M performance, má 600 koní

Mnichovská automobilka nechala vyhřívat na výsluní B7 xDrive svého dvorního úpravce Alpina ani ne týden. Její vlajková loď s V12 dá stovku za 3,9 sekundy a pojede 305 km/h.

Nad přední nápravou sedmičky se vůbec poprvé zabydlel čtyřválcový motor v provedení 730i a brzy bude následovat hybridní varianta 730e, naštěstí BMW ví, jak ústupek stále přísnějším emisním limitům kompenzovat – firma krátce před ženevským autosalonem odhalila vlajkovou loď s dvanáctiválcem.

Příliš překvapivé toto rozhodnutí není, dokonce se již nějakou dobu šeptalo, že by se nemělo jednat o standardní model, nýbrž o vůz upravený některou ze sportovních divizí. Pokud jste doufali v M7, jistě jste již pochopili, že pozitivní zprávy nemáme, každopádně ani M760iL od M Performace žádnou garáž asi nezostudí.

Vůz dostal vidlicový dvanáctiválcový motor o objemu 6592 cm3, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, pracuje s přímým vstřikováním a o vačkové hřídele se stará variabilní časování Doube-Vanos. Maximální výkon V12 je 600 koňských sil při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 800 newtonmetrů nastupuje již od 1500 otáček.

Parametry tedy ještě nejsou zcela definitivní, ty předběžné nicméně naznačují, že sedmička s dvanáctiválcem bude poněkud pomalejší než lehčí osmiválcová Alpina B7 se stejným výkonem, akorát jiným průběhem výkonové i momentové křivky.

Zatímco stroj z Buchloe zvládne stovku za neskutečné 3,7 sekundy a pojede 310 kilometrů v hodině, vrcholná verze z Mnichova akceleruje z 0 na 100 (taktéž s osmistupňovým automatem) za 3,9 vteřiny a její standardní omezovač ji zastaví v rozletu na obligátní hranici 250 km/h. Objednávkou paketu M Driver’s se digitální stavidla zvednou a umožní sedmičce s V12 dosáhnout 305 km/h.

Nepatrně horší čísla jsou na vrub nejspíše vyšší provozní hmotnosti – Alpina B7 váží 2110 kg, naproti tomu má M760i i s euro-balastem 2255 kg. To samé platí rovněž pro udávanou průměrnou spotřebu. Vyladěná osmiválcová limuzína papírově spálí na každých 100 kilometrů 10,4 litru, tabulkový průměr dvanáctiválcové sedmičky činí v normovaném testu NEDC 12,6 litru.

Protože jde o mnichovské maximum, asi nepřekvapí, že auto standardně jezdí na vzduchovém podvozku v kombinaci s adaptivními tlumiči a aktivními stabilizátory. Bez příplatku jsou rovněž hliníkové dvacítky s pneumatikami o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu, které ukrývají brzdy s čtyř a jednopístkovými třmeny.

Bezpečnostní i luxusní výbava je pochopitelně rozsáhlá – nechybí zde aktivní řízení, elektricky ovládaná sedadla čalouněná kůží nappa ve spojení s alcantarou, ovládání multimediálního rozhraní gesty a součástí je též laděný výfukový systém dodávající motoru lahodnější zvukový projev. Každopádně to neznamená, že z vás BMW nebude chtít vytáhnout další peníze.

Za příplatek si můžete pořídit přední laserová světla, noční vidění s detekcí chodců, head-up displej s barevnou grafikou, ventilaci sedaček anebo kamery kompletně monitorující prostor kolem vozu. Neptejte se nás však prozatím, kolik bude tahle sranda stát. BMW cenovky šetří nejspíše pro Ženevu.


12.2.2016 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist