BMW M6 Competition Package (2015) vrací svět do normálu, dorovnává 600 koní Alpiny

Nestihli jste nákup speciální edice M5 s názvem “30 Jahre M5” a chybí vám těch 600 koní? Zoufat v tuto chvíli nemusíte, BMW pouští do prodeje stejně potentní M6.

Bylo docela zvláštní sledovat nedávné počínání dvorního úpravce a blízkého spolupracovníka automobilky BMW – značku Alpina, která poněkud odvážně nadělila svým nejnovějším modelům B5 a B6 výkon rovných 600 koní, čímž si dovolila překonat nejsilnější modely svého partnera a vyrovnat historicky nejsilnější M5 v provedení 30 Jahre M5.

Nepředpokládáme, že by Alpina s ohledem na své nadstandardní vztahy s mnichovskou automobilkou tyto kroky s jejím vedením nekonzultovala, obvyklé však toto rozhodnutí nebylo, navíc ukončení produkce limitované série „30 Jahre“ dále převážilo váhy na stranu společnosti z německého Buchloe.

Momentálně se tento netradiční stav vrací alespoň zčásti do normálu, BMW totiž představilo M6 s paketem Competition, který si zákazníci můžou objednat pro kupé, kabriolet i variantu Gran Coupe. Ten kromě jiného obsahuje především přepracovanou pohonnou jednotku, která místo původních 560 koní a 680 Nm nabízí rovných 600 koňských sil a maximální točivý moment 700 newtonmetrů dostupných v extrémně širokém rozsahu od 1500 do 6000 otáček za minutu.

Nejdynamičtějšímu kupé stačí tato pohonná jednotka k dosažení stovky za 3,9 sekundy, zatímco kabrio a provedení GC potřebuje při stejné disciplíně o desetinku vteřiny navíc. Nejvyšší rychlost je pro všechny tři vozy identickým způsobem elektronicky omezená na obligátních 250 km/h, zakoupením balíčku M Driver ji však odblokuje na 305 kilometrů v hodině.

Impozantní je rovněž čas potřebný k akceleraci z místa na 200 km/h, kterou M6 Coupé zvládne za 11,8 sekundy, tedy o 0,6 s rychleji ve srovnání s předchozím paketem Competition zvyšujícím výkon na 575 koní. Pro modely M6 bude nový „Competition Package“ k mání od července a součástí výbavy bude rovněž přepracovaný podvozek s tužšími pružinami, tlumiči i stabilizátory, překalibrovaný M diferenciál, specificky upravené řízení a jednotlivé vozy poznáte také podle 20palcových dvoubarevných kol s interním označením 601M.

19.5.2015 6:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist