BMW M5 a M6 dostanou v příští generaci pohon všech kol

Narůstající prodeje Mercedesu E63 AMG 4Matic v USA jsou důvodem, proč BMW otáčí. Přes nedávná ujištění o opaku jsou nyní ve výhledu M5 a M6 xDrive.

Když počátkem letošního roku přišel Mercedes s prohlášením o tom, že chystá přestavět většinu svých modelů sportovní divize AMG po vzoru Audi a jeho oddělení Quattro na auta s pohonem všech kol, BMW téměř obratem ujišťovalo svou klientelu, že nic takového dělat nehodlá.

„Pokud jde o řízení a přesnost ovládání vozu, podle naší filosofie je pohon zadních kol tím nejlepším řešením,“ prohlásil v rozhovoru s britským týdeníkem Autocar šéf M GmbH Friedrich Nitschke a dodal: „xDrive zvyšuje váhu o osmdesát až devadesát kilogramů a M-diferenciál je ve své oblasti nejlepším řešením“.

Pravdou je, že již tehdy jeho slova neplatila tak docela, modely X5 M a X6 M ničím jiným než systémem xDrive nedisponují, Nitschke však logicky narážel na zbytek portfolia, tedy M3, M5 a M6. Svá slova nicméně přehodnotil poměrně rychle.

„Díval jsem se na čísla a sedmdesát až osmdesát procent prodejů modelu E63 AMG tvoří ve Spojených státech verze s pohonem všech kol,“ přiznal nedávno předseda představenstva divize M v interview s kolegy z australského Motoringu. „Přemýšlíme nad čtyřkolkami také u našich vozů, ale neobjeví se dříve, než budeme mít dokončené následníky současné M5 a M6,“ připustil Nitschke.

Kde zůstala touha po precizním řízení a ovladatelnosti? Můžeme jen hádat, pravděpodobně až za možností navýšit zisk z prodeje, každopádně i Motoring cituje Nitschkeho nedávná ujištění, která nyní odsunul stranou. „Když se podíváte na Audi, nemělo jinou možnost, čtyřkolky zkrátka udělat muselo. AMG se rozhodlo jít stejným směrem, my ale nejsme všichni stejní.“

Inu, co na to říct jiného než „zřejmě jste“. Ale budiž, možná bychom nové rozhodnutí dokázali i pochopit, úspěch konkurence jednoduše táhne a někdy přebíjí i staré pořádky. Je však poněkud zvláštní, že třeba v případě manuálních převodovek pro zmiňované sportovní modely BMW na volání svých zákazníků tolik neslyší a zcela otevřeně prohlašuje, že je postupně nahradí automaty, ačkoli poptávka v USA pořád existuje a dokonce mírně posiluje. Pár zákazníků v Evropě by manuálu také dalo přednost, zde však nemají tuto možnost už vůbec.

Zatímco šéf sportovního oddělení přiznává, že pro řadu 5 a 6 přichází xDrive do úvahy, jedním dechem trvá na tom, že se tato myšlenka zbývajících aut nedotkne. „M5 a M6 možná pohon všech kol v příští generaci dostanou, ale M3 a M4 nikdy,“ prohlásil Nitschke. Ve světle dříve vyřčeného v konfrontaci s jeho novými myšlenkami mu však ani toto věřit nemusíme.

Pokud se v projevu vysoce postaveného manažera BMW chytáte pověstného stébla trávy a spoléháte se na slůvko „možná“, zapomeňte na něj. Nitschke v rozhovoru opravdu nedává moc možností vyložit si jeho názory jinak. „Jde o načasování. Není moc praktické a levné reagovat v průběhu životního cyklu,“ řekl a naději pro řidiče upřednostňující zadokolky přeci jen nechal, „xDrive by byla možnost a nikoli jedinou volbou, protože spousta klientů divize M zadní pohon pořád preferuje.“

Otázka samozřejmě zní, jestli mají zákazníci v existenci příštích modelů M5 a M6 s pohonem zadních kol ještě věřit, protože pokud od této chvíle má něco platit, tak pouze to, že nemůžou mít do budoucnosti jistotu v naprosto ničem.

zdroj: Autocar, Motoring

3.10.2013 10:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist